اشتباهات رایج در تولید محتوا

اشتباهات رایج در تولید محتوا
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک تولید کننده محتوا باید درخصوص اهمیت استفاده درست از کلید واژه ها و تاثیر آن در بهینه سازی سایت در نتایج موتورهای جستجوگر مطالبی را بدانند که بدون هیچ گونه اشتباه رایج که در تولید محتوا و عوامل نامطلوب دیگر، سیاست های نادرست وبمستران در راستای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارند.در اینجا باهم چند تا از اشتباهاتی که امکان دارد در تولید محتوا رخ بدهد را مرور میکنیم.

استفاده ازمطالب کپی وگوگل محور

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در حوزه سئو کپی رایتینگ و تولید محتوا استفاده ازمطالب کپی وگوگل محور است، همان‌طور که همه میدانید تولید محتوا از مهم‌ترین بخش سئو هست و داشتن محتوا مفید و مقبول کمک بسیاری در نتایج جستجو می‌کند تا شما در رتبه‌بندی بهترین رتبه را کسب کنید.

باید به این دقت کنید که محتوا نباید تنها برای موتورهای جستجو نوشته شود. بلکه باید به موضوعی که قرار است، بنویسید باید به خوبی فکر کنید و همیشه کاربران خود را در اولویت خود قرار دهید. اول مطلب خود را خوب تعریف کنید تا بدانید که چه چیزی را می‌خواهید به کاربران خود ارائه دهید. باید این مطالب محتوای باکیفیت وبر اساس ایده‌های ناب و اصیل نوشته شود، این‌گونه می‌تواند ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کند.
تولید محتوا با کیفیت و مفید، همان چیزی است که مخاطبین رابه مشتری تبدیل خواهد کرد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

طولانی شدن محتوا وتولید محتوای تکراری

یکی دیگر از اشتباهات در تولید محتوا داشتن غلط املایی و اشتباه در دستور زبان است که گاهی امکان دارد در چشم کاربران نیاید و به‌راحتی از آن بگذرند ولی وقتی محتوا طولانی بشود برای کاربران خسته‌کننده و آزاردهنده می‌شود.

تولیدکننده محتوا باید از تولید یک محتوای معمولی که کاربران بارها درجاهای مختلف با آن برخورد کرده‌اند پرهیز کنند و باید به ایجاد یک محتوای غیرمعمول که خلاصه و کوتاه و تخیلی و معتبر و جالب باشد فکر کنید. درعین‌حال می‌توانید در مورد موضوع مشابه با مطلب دیگران صحبت کنید ولی باید از روشی استفاده کنید تا توجه مخاطبین را جلب کنید.

ویرایش نکردن نهایی

در انتهای کار و زمانی که مطلب خود را نوشتید یک زمان را به ویرایش آن اختصاص دهید، به عبارتی اجازه دهید که زمانی بگذرد و بعد دوباره مقاله را بخوانید و روی آن کارکنید، زیرا این‌گونه با حس و دید جدیدی از روی کنجکاوی خواهید دید، اکثریت از ویرایش کردن باعث فوق‌العاده شدن مطلب ما می‌شود و این همان چیزی است که برای محتوا احتیاج داریم.

تصحیح نکردن غلط محتوای تولید شده

باید بعد از ویرایش کلی غلط‌گیری هم بکنیم. ویرایش همان تغییرات بزرگ و گسترده در محتوای ماست. ولی غلط‌گیری تغییرات کوچک در دستور زبان و املا نوشتاری مطلب است. هرگز مطلب کلی خود را بدون ویرایش و غلط‌گیری منتشر کرد.

تحقیق نکردن درباره کلمه کلیدی

باید بدانید که تولید محتوای اصولی برای سئو با پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. برای همین بهتر است که پیش از دست‌به‌کار شدن برای نوشتن مطلب زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنید، که به‌وسیله آنها رتبه در موتورهای جستجو بگیرید. فرایند تحقیق درباره کلمات کلیدی را حتماً باید جدی گرفت، شاید در ظاهر خسته‌کننده به نظر برسند اما ارزشمند خواهند بود، پس نباید از این مرحله به‌راحتی گذر کرد.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

کسانی که با علم سئو keyword stuffing آشنایی دارند، این را می‌دانند که زمانی که کلمه کلیدی خود را پیدا کردند نیازی نیست که بیش‌ازحد بروی آن تأکید کنند و از کلیدواژه در هر جمله استفاده کنند.

باید در نظر گرفت که استفاده بیش‌ازحد کلمه کلیدی در محتوا نتیجه معکوسی در رتبه‌بندی سایتتان به همراه خواهد داشت و خواننده هیچ علاقه‌ای به این‌چنین متنی ندارد و خواندن آن دشوار است.

این محتوا فقط برای موتورهای جستجو نوشته‌شده است. اگر محتوای خود را بیش‌ازحد برای موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی کنید با جریمه الگوریتم پاندا و گوگل پنالتی  روبرو خواهید شد.

شما برای اینکه به‌راحتی از تعداد کلمات کلیدی در متن خودآگاه شوید می‌توانید از افزونه yoast استفاده کنید. این پلاگین چگالی کلمات کلیدی را بررسی میکند،  باید 2.5% از متن خود را به کلمات کلیدی موردنظرتان قرار دهید و اگر چگالی کلمات کلیدی بیش از مقدار باشد این پلاگین به شما هشدار خواهد داد.

اشتباهات تولید محتوا

لینک ندادن به سایر وب سایت ها

بعضی از کاربران سئو به‌محض اینکه متوجه می‌شوند که با لینک دادن سایت خاصی اعتبار صفحه انتقال می‌یابد از این کار خودداری می‌کنند. در کل باید در لینک دادن به سایر وب‌سایت‌ها جانب احتیاط را رعایت کرد ولی نباید در آن خساست به خرج دهید، زیرا این کار به ضرر خودتان هم خواهد بود.

اگر وب‌سایتی محتوایی را کپی کند و لینک ندهد به‌طور یقین محتوای کپی محسوب می‌شود و این کار باعث نقض حقوق ناشر می‌شود. با معرفی یک منبع معتبر در مقاله خود می‌توانید به وب‌سایت خود اعتماد و اعتبار بیشتری بدهید و گوگل به صحت اطلاعات محتوایی شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.

توجه نکردن به نیاز مخاطبین

با مراجعه و بررسی آمارهای ورودی وب‌سایت می‌توانید ببینید که مخاطبین با جستجوی چه عباراتی وارد وب‌سایت شما شده‌اند؟ و به دنبال چه چیزهایی در وب‌سایت بوده‌اند؟ بعدازاینکه متوجه هدف کاربران شدید می‌توانید تصمیم بگیرید روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنید و با نوشتن مقالات هدفمند باعث می‌شوید آمار بازدید بیشتری داشته باشید و در ارائه خدمات خود هوشمندانه‌تر عمل کنید و به نیاز مشتریان خود پاسخ بهتری بدهید.

نداشتن جاذبه بصری و دیداری

داشتن محتوای بصری و دیداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در تولید محتوا است برای اثربخشی یک محتوا در شبکه اجتماعی باید داشتن تصویر را مهم بدانید، زیرا با این کار چشم مخاطبین را می‌توانید بگیرید و به محتوای خود جذب کنید. اما اگر پست‌ها و محتوای شما تصویری یا عکس نداشته باشد یا بدرد نخورد یا غیر مرتبط باشد مطمئن باشید که کاربران از آن فراری خواهند بود.

باید تمامی تلاش خود را در طراحی فرم محتوا بر این موضوع قرار دهید که متنی مبتنی بر اهداف و باسلیقه و نظر کاربران باشد. شما می‌توانید با افزونه canva ایده‌های بهتری در مورد بخش بصری محتوا پیدا کنید.


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.