طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، ریحون، چیلیوری

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، ریحون، چیلیوری
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

اسنپ فود، ریحون و چیلیوری از جمله اپلیکیشن‌های فعال در حوزه رزرو آنلاین غذا و سفارش از انواع رستوران‌ها، سوپر مارکت‌ها و ... هستند که به کمک آن‌ها می‌توان از رستوران‌های دلخواه و نزدیک خود، سفارشات مد نظر را به ثبت رساند و در زمان و وقت خود صرفه جویی قابل توجهی داشت. طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، ریحون و چیلیوری طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است و دلیل آن این است که امروزه اکثریت افراد از اپلیکیشن‌های سفارش غذای آنلاین استفاده می‌کنند.

طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین می‌تواند به رونق کسب و کارها کمک زیادی کند. همچنین با کار کردن روی سئو سایت و اپلیکیشن می‌توان به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافت زیرا بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرید و شناخته‌تر می‌شوید و در نتیجه درآمدی بیشتر و قابل توجهی می‌توانید کسب کنید.

با ادامه این مقاله از ودیانا همراه باشید تا با مزایا، ویژگی‌ها و مراحل انجام این کار آشنا شوید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مزیت طراحی اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین

ساخت اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین امروزی مزایای زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما نام خواهیم داد:

از بهترین مزایا و امکانات اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین، امکان مقایسه قیمت در رستوران‌های مختلف، امکان انتخاب غذاهای متنوع ایرانی و فرنگی، خواندن نظرات کاربران و دیدن امتیاز در رابطه با هر رستوان و هر غذا، امکان پرداخت آنلاین هزینه به صورت ساده و سریع و دیگر امکاناتی از این قبیل است که حق انتخاب را برای کاربران افزایش می‌دهد.

همچنین امکان تحویل به موقع سفارش به دور از هرگونه ترافیک و انتظار در صف، در زمان و هزینه صرفه جویی قابل توجهی می‌شود که همین مورد می‌تواند به تنهایی به جذب مشتریان بیشتر، بسیار کمک کند. الیته با طراحی سایت رستوران هم میتوان به این خواسته دست یافت اما استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران ساده تر است.

همچنین ثبت رستوران در اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، چیلیوری و ریحون برای صاحبان آن‌ها نیز مزایایی دارد، از جمله:

افرادی که رستوران خود را در چنین برنامه‌هایی به ثبت می‌رسانند به برندینگ و بالا بردن اعتبار کسب و کار خود کمک بسیار زیادی می‌کنند و در مقایسه با فروشندگان سنتی، مشتریان بیشتری خواهند داشت؛ زیرا که با انجام این کار برند و شاخه فعالیت خود را با تاثیرگذاری بیشتری در معرض دید دیگران قرار می‌دهند.

همچنین با ارائه خدمات با کیفیت به صورت آنلاین و جلب رضایت دیگران می‌توان مشتریانی به صورت دائم پیدا کرد و با امکان پشتیبانی آنلاین که در چنین برنامه‌هایی وجود دارد، می‌توان با کاربران ارتباط برقرار کرد و پاسخگوی نیازها، نقد و بررسی آن‌ها بود تا نقاط ضعف خود را بشناسیم و در صدد رفع آن‌ها تلاش کنیم.

مزیت اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین

علاوه بر آن که چنین اپ هایی برای کاربران و صاحبان کافی شاپ‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و ... مزایایی دارد، برای صاحبان خود اپلیکیشن‌ها نیز مزیت‌های زیادی دارد؛ از جمله این که برنامه آن‌ها بین مردم شناخته می‌شود و به دلیل امکانات بالا و کاربری آسان افراد زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد که همین مورد برای کسب درآمد آن‌ها بسیار کمک کننده است؛ بنابراین سعی کنید نسبت به رقبای خود مزیت‌های زیادی داشته باشید.

نکات مهم طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، ریحون و چیلیوری

برای این منظور که تمامی مزایایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد به درستی محقق شوند، هنگام ساخت چنین برنامه‌هایی می‌بایست نکاتی را در نظر داشت:

نکته ابتدایی و بسیار مهم این است که رابط کاربری خوبی را برای اپ باید در نظر گرفت تا کاربر بتواند به سادگی از آن‌ها استفاده کند. توجه به تنوع رستوران‌ها و غذاها و امکان دسترسی به منو و تصاویر غذاها بسیار حائز اهمیت است که حق انتخاب را برای مشتریان بالا ببرد، همچنین به امکان مکان یابی حرفه‌ای، جستجوی حرفه‌ای، امکان پیگیری لحظه‌ای سفارش و ... نیز می‌بایست با ظرافت زیادی پرداخته شود.

تمامی این ویژگی‌ها در کنار یک دیگر می‌تواند اپلیکیشنی کاربرپسند برای سفارش غذای آنلاین ایجاد کند. همچنین وجود سوپر مارکت ها، شیرینی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، نانوایی‌ها و غیره می‌تواند برای جلب تعداد بیشتری از کسب و کارها و مشتریان بسیار مؤثر واقع شود.

ویژگی طراحی اپلیکیشن مشابه ریحون

ویژگی‌ها و خصوصیات کلی اپلیکیشن ریحون شامل موارد زیر می‌شود که در ساخت اپلیکیشن مشابه ریحون تمامی موارد زیر لحاظ می‌شود:

تنوع غذایی:

داشتن تنوع غذایی زیاد از مهم ترین ویژگی است که تمامی سلایق کاربران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

نمایش رستوان‌های اطراف با مکان یابی خودکار:

هنگامی که فرد مکان خود را به ثبت می‌رساند، امکان نمایش رستوران‌های اطراف فراهم می‌شود. البته امکان مکان یابی خودکار، کاربر را از دستی ثبت کردن مکان بی نیاز می‌کند و تنها کافیست که مکان یاب گوشی خود را فعال نماید.

دسته بندی خوراکی‌ها:

دسته بندی کردن مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است زیرا به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.

ثبت نام و ورود:

ساخت حساب کاربری سبب می‌شود که هم شما روی کاربران خود مدیریت داشته باشید و هم کاربران بتوانند روی سفارشات و فعالیت‌های خود مدیریت داشته باشند و از آخرین تغییرات داخل برنامه آگاهی پیدا کنند.

امکان کار با اپ در حالت آفلاین:

یکی از ویژگی‌هایی که در طراحی اپلیکیشن مشابه ریحون می‌بایست در نظر گرفته شود، امکان کار کردن با برنامه در حالت آفلاین است؛ یعنی فرد بتواند غذاها، تصاویر و توضیحات را مشاهده کند و سپس در صورت تمایل آنلاین شده و آن را سفارش دهد.

تنوع در نحوه پرداخت:

نحوه پرداخت می‌تواند به صورت آنلاین و یا درب منزل باشد؛ در این صورت کاربران بیشتر به برنامه اطمینان می‌کنند و روش پرداخت دلخواه خود را انتخاب می‌کنند.

ویژگی طراحی اپلیکیشن مشابه چیلیوری

در طراحی اپلیکیشن مشابه چیلیوری، ویژگی و امکانات زیر لحاظ می‌شود:

رابط کاربری مناسب با دسته بندی خوراکی‌ها:

رابط کاربری مناسب و راحتی کار با برنامه در جذب کاربران بیشتر بسیار تاثیرگذار است. وجود دسته بندی‌های متنوع از انواع نوشیدنی‌ها، پیش غذا، غذای اصلی، سالاد و ... به کاربر کمک می‌کند که به سادگی خوراکی و مواد غذایی خود را سفارش دهد.

امکان داشتن پروفایل کاربری:

ثبت اطلاعات فردی در ساخت اپلیکیشن مشابه چیلیوری، کاربر را از ورود هر بار اطلاعات به هنگام سفارش بی نیاز می‌کند. داشتن حساب کاربری با قابلیت ورود و خروج از حساب برای اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین بسیار مفید است.

راحتی در ثبت سفارش در رستوران دلخواه:

نمایش رستوران‌های اطراف بر اساس مکان کاربر (مکان یابی خودکار با توجه به مکان تلفن همراه) همراه با منو آن‌ها، به راحتی در هنگام سفارش کمک زیادی می‌کند زیرا که غذا با سرعت بیشتری به دست مشتری خواهد رسید.

پرداخت‌های متنوع:

در بخش پرداخت هزینه، تنوع در پرداخت به صورت پرداخت در درب منزل و یا پرداخت به صورت آنلاین سبب رضایت مشتری می‌شود.

ویژگی طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

ساخت و طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، شامل ویژگی های زیر می‌شود:

امکان جستجو حرفه‌ای و سریع:

وجود جستجوی حرفه‌ای و سریع در ساخت اپلیکیشن مشابه اسنپ فود با رابط کاربری مناسب، در میان تعداد متنوع از دسته بندی‌های خوراکی به کاربر کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی سفارش دلخواه را به ثبت برساند.

مکان یابی و آدرس دهی حرفه‌ای:

درخواست کاربر مبنی بر پیدا کردن رستوران دلخواه و یا پیشنهاد رستوران‌های اطراف طبق مکان کاربر از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند در جلب رضایت مشتریان مؤثر واقع شود.

چت، پشتیبانی و نظرسنجی:

وجود امکانات چت و پشتیبانی آنلاین به داشتن رابطه نزدیک‌تر با کاربران در حساب کاربری آن‌ها کمک زیادی می‌کند زیرا کاربر به راحتی می‌تواند در صورت وجود مشکل با پشتیبان صحبت کند، پیگیری سفارشات خود را انجام دهد و ..... همچنین وجود امکان نظر سنجی در صفحه هر غذا، به کاربران کمک می‌کند که تصمیم گیری بهتری برای خرید یا عدم خرید از رستوان خاصی بگیرند.

پرداخت درب محل یا آنلاین:

تحویل غذا درب منزل، رفت و آمد و انتظار کشیدن مشتریان را در صف انتظار از بین خواهد برد؛ همچنین پرداخت هزینه غذا به دو صورت آنلاین و یا درب منزل، رضایت کاربران را دو چندان خواهد کرد.

تمامی ویژگی‌هایی که در بالا در طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود، چیلیوری و ریحون بیان شد، تنها بخشی از امکانات و خصوصیات جالب این applicationها بود. شما می‌توانید امکاناتی مشابه و همچنین امکاناتی منحصر به فرد را در سفارش طراحی اپ خود به ثبت برسانید.

مراحل ساخت اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین

1.مشخص کردن ایده و طرح:

پیش از آن که اقدام به ثبت سفارش ساخت این مدل از اپلیکیشن کنید، می‌بایست رقبای خود را به خوبی رصد کنید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با مشخص کردن مزایا و برتری‌های خود اپلیکیشنی داشته باشید که به پیشرفت سریع شما کمک کند؛ بنابراین سعی در داشتن ایده‌هایی ناب داشته باشید.

2.پیاده سازی طرح گرافیکی اولیه و ظاهر اپلیکیشن:

بعد از مشخص شدن ایده و طرح، نوبت به آماده سازی Ui و Ux می‌رسد. کار طراحی گرافیکی و ساخت اپلیکیشن با نرم افزارهای گرافیکی انجام می‌شود تا ظاهر اپ آماده و فضای کلی مشخص شود. داشتن امکانات منحصر به فرد با رابط کاربری آسان و ظاهری زیبا با طراحی جذاب به جذب رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و ... و همچنین جذب مشتریان بیشتر به سمت برنامه شما بسیار کمک می‌کند.

3.پیاده سازی ظاهر برنامه و برنامه نویسی اپ:

بعد از طی مراحل قبل، برنامه نویسی فرانت اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین آغاز می‌شود و ظاهر اپ به صورت کد نویسی منطبق بر طراحی اولیه پیاده سازی می‌شود.

بعد از آماده شدن ظاهر برنامه، نوبت به کدنویسی بک‌اند و آماده سازی دیتابیس متناسب با ظاهر و جزئیات برنامه می‌رسد تا نرم افزار پویا و داینامیک شود.

4.پشتیبانی از app:

با آماده شدن اپلیکیشن، می‌بایست تست‌های لازم روی آن صورت گیرد تا ایرادات احتمالی آن برطرف شود. اپلیکیشن بر اساس تعداد کاربران نیز تست و بررسی می‌شود و با ارائه کلیه توضیحات لازم به شما تحویل داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید درخواست گسترش دادن برنامه به امکانات بیشتر را نیز داشته باشید و آپدیت‌های مد نظر خود را مطرح کنید تا اپلیکیشن دلخواه شما طراحی شود.

مراحل ساخت اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین

سخن پایانی:

امروزه با افزایش استفاده مردم از تلفن همراه، ساخت اپلیکیشن برای هر کسب و کاری بسیار لازم و ضروری است. طراحی اپلیکیشن سفارش غذا، اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، علاوه بر آن که پاسخگوی نیاز کاربران و کمک به صرفه جویی در زمان و هزینه آن‌ها است، می‌تواند بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان دائمی و وفادار و افزایش درآمد صاحبان چنین اپ‌هایی باشد.

تعرفه طراحی اپلیکیشن مشابه ریحون، چیلیوری و اسنپ فود که در حال حاضر محبوبیت زیادی بین مردم دارد، با توجه به امکانات مد نظر شما متفاوت خواهد بود؛ همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل علاوه بر اپلیکیشن، درخواست طراحی سایت مشابه امکانات اپلیکیشن خود را نیز داشته باشید تا افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید؛ همچنین امکان ثبت درخواست برای کار کردن روی سئو آن‌ها نیز امکان پذیر است.


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.