طراحی سایت قم

طراحی سایت قم
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه مشاغل بسیاری در بستر وب به‌وجود آمده‌اند که صاحبان آن‌ها به درآمد خوبی رسیده‌اند. حتی مشاغلی که به صورت سنتی مشغول به کار بوده‌اند نیز بخشی از تمرکز خود را روی سایت گذاشته‌اند و با طراحی سایت قم، درآمد خود را افزایش داده‌اند. مسملا هر چه افراد بیشتری با بیزنس شما آشنا شوند، مشتری بیشتر و بالطبع فروش بیشتری خواهید داشت. اما فقط صرف اینکه سایتی طراحی کنید شما را به موفقیت نخواهد رساند. باید از ابتدای کار یعنی انتخاب شرکت طراحی سایت تا انتهای کار یعنی تا مرحله رساندن محصول به مشتری، همه‌چیز طبق اصول و برنامه انجام شود. سوال اینجاست که به‌عنوان یک تازه‌کار در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی باید چه کاری انجام دهیم؟ چه شرکتی برای پیاده‌سازی پروژه مدنظر ما خوب است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد، پاسخ دهیم.

برای طراحی سایت قم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

تعیین هدف 

اولین و البته مهم‌ترین بخش پروژه، هدف شما است. باید بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید.

  • مخاطب هدف شما چه گروهی از افراد هستند. آیا سایت برای خانم‌ها، آقایان، کودکان یا برای تمام گروه افراد جامعه طراحی می‌شود؟
  • قرار است چه خدماتی را و به چه صورت به کاربر هدف خود ارائه دهید؟
  • آیا در آینده قصد ارتقا سایت را خواهید داشت؟
  • هزینه‌ها را به چه صورت مدیریت و برنامه‌ریزی خواهید کرد و تا چه مبلغی برای سایت خود قرار است هزینه کنید؟
  • مدیریت سایت برعهده چه شخصی است؟
  • برنامه‌ای برای تولید محتوا خواهید داشت؟
  • بازاریابی دیجیتال به چه صورت خواهد بود؟

برای تمامی این موارد و سوالاتی از این قبیل حتما پاسخ مناسبی داشته باشید. این کار به شرکت طراحی سایت حرفه ای قم هم کمک شایانی برای پیاده‌سازی حرفه‌ای سایت شما می‌کند. مثلا وقتی کاربر هدف شما مشخص باشد، شرکت مشاوره خوبی در زمینه رنگ‌هایی که باید در طراحی در نظر گرفته شود به شما خواهد داد. یا دانستن اینکه محصول را چطور به دست مشتری خواهید رساند، شرکت را در برنامه‌نویسی روش‌های ارسال راهنمایی خواهد کرد.
این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما و شرکت طراحی می‌شود. وقتی تمام این موارد همان ابتدای کار مشخص باشند، فرایند تماس فرد فنی شرکت با فرد فنی شما و پرسش‌ و پاسخ‌های ایمیلی و پیام‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت. پروژه شما زودتر تمام می‌شود و بیشتر زمان خود را روی پروسه بازاریابی و مدیریت سایت و فروش خواهید گذاشت.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

عقد قرارداد با شرکت مناسب طراحی سایت قم

حال نوبت به پیدا کردن شرکت مناسب است. اما از کجا تیم اجرایی خوبی را پیدا کنیم؟ مسملا اولین اقدامی که تمامی افراد انجام خواهند داد، سرچ گوگل خواهد بود. شرکت‌های زیادی در نتایج خواهند آمد. اما کدام گزینه بهتری است؟ برای اینکه بهترین شرکت طراحی سایت را پیدا کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

نمونه‌کارهای شرکت را بررسی کنید و فاکتورهای مهمی از جمله ریسپانسیو بودن، طراحی گرافیک جذاب، رابط گرافیکی راحت، به کار بردن المان‌های مهم UI/UX در طراحی و سازگاری با مرورگرهای مختلف و ... را بررسی کنید.

با چند مشتری سابق شرکت تماس گرفته و از میزان رضایت آن‌ها از شرکت باخبر شوید. آیا شرکت طبق وظایف و تعهدات و در تاریخ معین شده، سایت را تحویل داده است؟ آیا خدمات پشتیبانی خوبی دریافت کرده‌اند؟  پاسخگویی شرکت به مشکلات و سوالات مشتری خوب بوده است؟
بعد از تحویل سایت، شما نیاز به آموزش خواهید داشت. آموزش اینکه هر بخش به چه صورت کار می‌کند و برای بروزرسانی و ویرایش محتوای سایت باید چگونه عمل کنید. آموزش جزو مواردی است که باید از شرکت درباره آن بپرسید و اینکه اگر در حین کارکردن با سایت مشکلی پیش آمد و یا سوالی داشتید، شرکت چگونه پاسخگوی شما خواهد بود؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که بعد از طراحی سایت فروشگاهی در استان قم به آن نیاز خواهید داشت، پشتیبانی است. شما بعد از چند ماه یا چند سال که از سایت استفاده کردید، نیاز به اعمال تغییراتی در سایت خواهید داشت. یا حتی ممکن است سایت شما به هر دلیلی دچار مشکل فنی شود. باید از ارائه خدمات پشتیبانی در اولین فرصت و به بهترین شکل ممکن، اطمینان حاصل کنید. 

بعد از اینکه شرکت‎‌ها را خوب آنالیز کردید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و جلسه‌ای برای صحبت با کارشناسان آن‌ها هماهنگ کنید. حتی این تماس تلفنی و جلسه هم فیدبک خوبی از شرکت به شما می‌دهد. باید در نظر داشته باشید که فرایند پاسخگویی و ارتباط با شما به چه صورت پیش رفت؟ کارشناس، مشاوره خوب و منطقی در رابطه با کسب‌وکار شما داد یا بیشتر به سمت عقد قرارداد و پرداخت هزینه هدایت شدید؟ رفتار و برخورد پرسنل با شما به چه صورت بود؟ شاید این افراد یا کارشناس را فقط یک بار در طول پیاده‌سازی سایت ملاقات کنید، اما در نظر داشته باشید که رفتار و برخورد یک یا دو شخص از شرکت، پیش‌زمینه‌ای از رفتار سازمانی حاکم بر آن شرکت خواهد بود.

بعد از انتخاب شرکت، وارد عقد قرارداد می‌شوید. در قرار داد تمامی فیچرهای سایت شما، مبلغ قرارداد و تاریخ تحویل سایت قید خواهد شد.

چک لیست سایت بعد از تحویل پروژه

 بعد از اینکه سایت را از شرکت طراحی سایت قم تحویل گرفتید، موارد زیر را حتما بررسی کنید تا در ادامه کار تمرکز اصلی شما روی دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باشد.

  1. آیا سایت ریسپانسیو است و در تمام دستگاه‌ها شامل تلفن همراه اندروید و IOS، تبلت و مرورگرهای مرسوم به درستی نمایش داده می‌شود؟
  2. آیا تمامی لینک‌ها به‌درستی کار می‌کنند و لینک 404 ندارید؟
  3. صفحه 404 طراحی مناسبی دارد و لینکی برای هدایت کاربر به صفحه اصلی یا صفحات مهم دیگر در نظر گرفته شده است؟
  4. تمام تصاویر و فیلم‌ها به‌خوبی و کامل لود می‌شوند؟
  5. سرعت سایت مناسب است و سایت کامل و سریع لود می‌شود؟
  6. ارسال فرم‌ها به درستی کار می‌کند و به محتوای فرم‌های ارسالی دسترسی دارید؟
  7. در فرم‌ها کد کپچا استفاده شده است تا از نفوذ ربات‌ها جلوگیری شود؟
  8. امکان ثبت سایت در گوگل وب‌مستر و گوگل آنالیتیکس وجود دارد و این کار به‌درستی انجام می‌شود؟
  9. نقشه سایت ایجاد شده است؟
  10. سایت ایندکس می‌شود و توسط ربات‌های گوگل کراول می‌شود؟
  11. وبلاگ سایت نمایش مناسبی دارد و تمام مقالات بدون محدودیت نمایش کاراکتر و  نمایش پست در معرض دید عموم است؟
  12. سرچ سایت کار می‌کند و صفحه نتایج شکل ظاهری مناسبی دارد؟
  13. لوگو به صفحه اصلی سایت لینک شده است؟

نتیجه‌گیری

طراحی سایت قم به رونق کسب‌وکار شما کمک شایانی می‌کند. بعد از اینکه با شرکت مناسبی وارد عقد قرارداد طراحی شدید و پروژه شما پیاده‌سازی شد، باید برای سئو و بهینه سازی سایت خود تلاش کنید. با بهینه سازی سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، هر چه بیشتر در دید مخاطب باشید، فروش و سودآوری بیشتری خواهید داشت. در اکثر موارد صاحبان کسب‌وکارها برای چنین مواردی با یک متخصص سئو و یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت وارد همکاری می‌شوند. اگر شرکت طراحی سایت انتخابی شما خدمات سئو هم ارائه دهد، کار شما راحت‌تر می‌شود و دیگر نیازی به صرف زمان برای پیداکردن شرکت سئو نخواهید داشت.


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.