چطور کسب و کار آنلاین با سرمایه کم راه اندازی کنیم؟

راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین بدون سرمایه اولیه
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 15 دقیقه

کسب‌وکارهای آنلاین رشد صعودی خود را در این روزها تجربه می‌کنند. مسلما این سرعت رشد به دلیل پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده کاربران از اینترنت است. به جرات می‌توان گفت که اینترنت بهترین حوزه برای شروع کار بدون داشتن سرمایه زیاد است. مردم بسیاری از کارهای خود را از طریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و در بستر اینترنت انجام می‌دهند. بازار هدف بزرگ، سرمایه اندک، کسب دانش در حوزه فعالیت‌های اینترنتی و در آخر کسب درآمد، هدیه اینترنت به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است.

فکر داشتن کسب‌وکار اینترنتی شخصی به ذهن اکثر ما خطور کرده است. تبلیغات زیادی در سطح اینترنت از بنرهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها گرفته تا پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و تلگرام هر روز دیده می‌شود. تبلیغاتی با مضمون راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بدون سرمایه اولیه و یا با سرمایه اندک. اما سوال اینجاست که بدون سرمایه می‌توانیم کسب‌وکار شخصی خود را شروع کنیم؟ این مقاله را برای پاسخ دادن به این سوال آماده کرده‌ایم. در ادامه هر آنچه که برای شروع کسب‌وکار آنلاین با سرمایه کم نیاز دارید را به شما توضیح خواهیم داد.

چرا کسب‌وکار آنلاین خوب است؟

اینترنت بستر خوبی برای شروع بیزنس آنلاین و یافتن کارهای مناسب برای افراد مختلف است. امروزه بیزنس‌هایی مشغول به کار و سودآوری هستند که شاید تا یک دهه گذشته اصلا وجود نداشتند. در بیزنس آنلاین شما حتی می‌توانید در منزل و بدون داشتن دفترکار، فعالیت کنید. کسب‌وکار اینترنتی از مشاغل پرطرفدار و جذاب در دنیا است. این مدل بیزنس‌ها در هر شرایطی برای شما سودآوری خواهند داشت.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

شاید با خودتان بگوئید چه ایده‌هایی را می‌توان در بستر اینترنت راه‌اندازی کرد و از موفقیت آن مطمئن بود. در ادامه این مقاله چند ایده خوب برای شروع کار اینترنتی به شما معرفی خواهیم کرد. ولی فراموش نکنید هیچ کاری بدون زحمت و تلاش به موفقیت نخواهید رسید. شروع کار سخت نیست ولی ادامه دادن و به موفقیت رساندن کار آسانی نیست. باتوجه به خصوصیات اخلاقی خود از یک ایده شروع کنید و با تلاش و پشتکار به رشد بیزنس خود کمک کنید.

مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

هزینه پایین: هزینه پایین یکی از مهم‌ترین مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی است. شما بدون نیاز به داشتن دفتر کار و نیرو بیزنس خود را مدیریت می‌کنید. این کار در خانه یا مکان‌های عمومی مانند کتابخانه و کافه امکان‌پذیر است. با کمک گرفتن از ابزارهای آنلاین روی بیزنس خود کار می‌کنید و کسب درآمد خواهید کرد.

عدم محدودیت مکانی: از مزایای خوب بیزنس آنلاین انعطاف‌پذیری محل کار است. در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، امکان فعالیت خواهید داشت. خوشبختانه امروزه همه‌جا امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد و محدود به یک مکان خاص نخواهید بود.

مدیریت ساعت کاری: در بیزنس آنلاین دیگر نیازی نیست که به یک ساعت خاصی مقید باشید و هر روز برای رسیدن به محل کار خود ساعت مشخصی از خواب بیدار شده و زمانی را صرف رسیدن به محل کار و تحمل ترافیک کنید. ساعات کاری کاملا دست خودتان است و هر زمان که نیاز بود برای کار خود زمان صرف می‌کنید.

10 ایده برای شروع کسب‌وکار اینترنتی

وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی یکی از حوزه‌های پردرآمد برای شروع فعالیت است. سایت‌های زیادی مثل سایت متمم را می‌توان شمرد که با تولید محتوا به صورت وبلاگ‌نویسی به درآمد 8 رقمی رسیده‌اند. کار سختی در پیش رو ندارید. ابتدا باید حوزه‌ای که به آن علاقه دارید را مشخص کنید. ممکن است یک شخص به حوزه آشپزی علاقه داشته باشد، پس باهدف آموزش آشپزی شروع به کار می‌کند. ممکن است شخصی به حوزه گردشگری علاقه‌مند باشد، پس هدف او معرفی مناطق گردشگری جهان است.

بعد از اینکه حوزه علاقه خود را مشخص کردید باید سراغ انتخاب بستر مناسب برای انتشار محتوا بروید. این بستر می‌تواند یک وبلاگ مانند بلاگفا یا یک سایت مثل سایت وردپرس و یا ترکیبی از دو مورد باشد. شروع فعالیت در هر کدام از این موارد قوانین خاص خودش را دارد که با کمی جستجو و کسب دانش و تجربه متوجه آن خواهید شد.

بعد از انتخاب بستر شروع به تولید محتوا کنید. محتوایی متناسب به مخاطب هدف شما که جای خالی آن در اینترنت مشهود است. باتوجه به فاکتورهایی مانند رنج سنی، جنسیت و ... شروع به نوشتن کنید. فراموش نکنید که محتوای شما باید بکر و خلاقانه و منحصربه‌فرد باشد. به همین دلیل است که بالاتر به گزینه علاقه اشاره کردیم. وقتی شما به یک مبحثی علاقه داشته باشید، خلاقیت و ایده‌پردازی خوبی خواهید داشت. از طرفی علاقه باعث می‌شود که از کار زیاد خسته نشوید و لازمه موفقیت حضور مستمر و جا نزدن است.

علایق خود را پیدا کردید، محتوای عالی تولید کرده‌اید و با خم‌وچم کار در فضای مجازی آشنا شده‌اید. حالا نوبت به بهینه سازی است. کسب درآمد از وبلاگ چگونه اتفاق می‌افتد؟ کسب درآمد از وبلاگ ارتباط مستقیمی با میزان بازدید و ترافیک وبلاگ شما دارد. در واقع افزایش بازدید، افزایش درآمد را برای شما به همراه خواهد داشت. این افزایش بازدید با بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوی گوگل اتفاق می‌افتد. همانطور که می‌دانید اکثر مردم برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان به گوگل مراجعه کرده و از نتایج آن استفاده می‌کنند. کاربران هدف شما عناوینی که به موضوع وبلاگ شما نزدیک هستند را در گوگل سرچ می‌کنند و اگر محتوای شما بهینه شده باشد، در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوید. اینکه راجع به مفاهیم سئو و بهینه سازی دانشی نداشته باشید کاملا طبیعی است. همه موقع شروع کار همه چیز را نمی‌دانند. پیشنهاد می‌کنیم سری مقالات ما را در زمینه سئو و بهینه سازی مطالعه کنید تا محتوای وبلاگ خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه کنید.

همکاری در فروش

همکاری در فروش برای شروع بیزنس آنلاین با سرمایه کم

باتوجه به تقاضای بالای تامین محصول از فروشگاه‌های اینترنتی، همکاری در فروش هم یکی از روش‌های خوب برای کسب درآمد است. در این مدل شما محصول و یا خدمات دیگران را می‌فروشید و در ازای فروش، مبلغی را دریافت می‌کنید. همکاری در فروش چند مدل مختلف دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

فروختن محصول و خدمات در سایت‌های دیگر: حاشیه سود شما در این روش کم است ولی برای شروع گزینه خوبی است. محصولات خود را در سایت‌های واسطه دیگران می‌فروشید. این سایت‌ها به دلیل بازدید زیادی که دارند، نقش خوبی در فروش محصولات شما ایفا می‌کنند. شما می‌توانید با سودی که از این طریق به‌دست می‌آورید اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی کنید و به عنوان فروشنده اصلی اقدام به فروش محصولات فیزیکی و یا دانلودی کنید.

فروش محصولات دیگران در سایت خود: در این مدل شما به عنوان بازاریاب عمل می‌کنید و با فروش محصولات دیگران در وب‌سایت خود مبلغی به عنوان پورسانت به شما تعلق می‌گیرد. اگر در سایت خود اعتمادسازی و برندسازی خوبی انجام داده باشید، کاربر به شما اعتماد کرده و به درآمد خوبی خواهید رسید. انتخاب محصول مرتبط با کسب‌وکارتان هم نقش خوبی در افزایش فروش ایفا می‌کند. به مثال بالا برگردیم، سایت شما آموزش آشپزی است. محصولاتی که مربوط به آشپزخانه است گزینه خوبی برای سایت شما است.

مارکت پلیس: مارکت پلیس در یک سطح بالاتر برای کسانی است که امکان سرمایه‌گذاری مالی بیشتری دارند. در وب‌سایت‌های مارکت پلیس، مدیر وب‌سایت بستری را فراهم می‌کند تا فروشنده‌ها محصولات خود را به فروش برسانند. این مدل نیاز به هزینه برای تبلیغات هم دارد. شما هم باید جذب کاربر داشته باشید تا محصولات را بخرند و هم اینکه برند خود را به فروشنده‌ها معرفی کنید تا از سایت شما برای معرفی محصولاتشان استفاده کنند.

فروش فایل‌های آموزشی

اگر در حوزه‌ای تخصص و دانش دارید، یک گزینه خوب برای وارد شدن به دنیای کسب‌وکار آنلاین دارید. زندگی پرمشغله امروز، وقتی برای شرکت در دوره‌های حضوری برای افراد نگذاشته است. یکی از مزایای دوره آنلاین نسبت به دوره حضوری برای کاربران، صرفه‌جویی در زمان است. با دوره آنلاین دیگر خبری از رفت‌وآمد و ماندن در ترافیک و ... نیست. از طرفی دوره‌های آنلاین و دانلودی همیشه در دسترس کاربران است و هر زمان که نیاز بود از آن استفاده می‌کنند. تمام این‌ها از جمله دلایلی است که باعث شده از دوره‌های آنلاین استقبال خوبی شود.
مهارت خود را طبقه‌بندی شده و منسجم در قالب فایل‌های ویدئوی، متنی، پادکست و ... تدوین کنید و در اختیار کاربر قرار دهید.

ایجاد فروشگاه اینترنتی

ایجاد فروشگاه اینترنتی با سرمایه کم

فروشگاه اینترنتی یکی دیگر از ایده‌های ورود به کسب‌وکارهای اینترنتی است. شرکت‌هایی هستند که با ارائه خدمات در زمینه طراحی پورتال، وب‌سایت فروشگاهی به شما تحویل می‌دهند. با استفاده از این پورتال‌ها می‌توانید فروشگاه محصولات فیزیکی و یا دانلودی خود را راه‌اندازی کنید. این محصولات از لوازم آرایشی خانم‌ها تا فروش کتاب‌ الکترونیکی متغیر هستند. اما قبل از اقدام به تاسیس فروشگاه نیاز به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات راجع محصول خود، بازار هدف و میزان تقاضا و ... خواهید داشت. برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، محصولی را انتخاب کنید که جای آن در فروشگاه‌های اینترنتی کم است و تقاضای خوبی داشته باشد. همچنین راجع به موارد جانبی مانند هزینه ارسال محصول، نحوه تعیین قیمت و ... برآورد مناسبی داشته باشید.  

کارشناس سئو

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، افزایش بازدید باعث افزایش درآمد می‌شود و بهینه سازی سایت یکی از روش‌های افزایش بازدید است. تخصصی تحت عنوان کارشناس سئو باهدف بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل به‌وجود آمده‌ است. بستر اینترنت پر از مقالات آموزشی در زمینه بهینه سازی سایت است. با مطالعه این منابع و یادگیری الگوریتم‌های گوگل تخصص لازم در حوزه سئو را به‌دست آورده و به‌عنوان فریلنسر در حوزه سئو روی سایت‌های دیگران و یا کارمند سئو در یک شرکت شروع به فعالیت کنید. حتی می‌توانید با طراحی سایت شرکتی، نمونه‌کارهای بهینه سازی خود را درج کنید و با بهینه کردن سایت برای گوگل، مشتری جذب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سئو یک تخصص خیلی رقابتی است و شما باید همواره دانش خود را به‌روز نگه دارید تا در این بازار رقابتی موفق عمل کنید.

طراح گرافیک شدن

طراح گرافیک شدن برای شروع کسب‌وکار آنلاین با سرمایه کم

باتوجه به اینکه تولید محتوای گرافیکی جذاب یکی از لازمه‌های هر وب‌سایتی هست، نیاز به یک گرافیست حرفه‌ای برای هر سایتی احساس می‌شود. طراحی گرافیکی برای صفحات اصلی و صفحات مهم وب‌سایت، طراحی اسلایدهای جذاب و حرفه‌ای برای اسلایدرها، طراحی لوگو، صفحات فروش و طرح گرافیکی شبکه‌های اجتماعی از جمله تقاضاهای اصلی برای این حرفه است.

اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی

کاربران زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. حضور خوب و پررنگ در سوشیال مدیا و جذب مخاطب یکی دیگر از راه‌های ورود به حوزه بیزنس آنلاین است. حتما پیج بلاگرهای اینستاگرام را دیده‌اید که با انجام یک سری کارهای روتین مخاطب‌های زیادی جذب کرده‌اند. این یکی از راه‌های تبدیل شدن به اینفلوئسنر است. بعد از اینکه دایره مخاطبان شما زیاد شد، از طریق تبلیغاتی که به شما پیشنهاد می‌شود، درآمد خوبی خواهید داشت. نکته مهم محتوای جذاب برای مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها است. این ایده هزینه زیادی ندارد اما نیاز به صرف زمان و انرژی برای پیج و کانال خود دارید.

ایده‌های مختلفی را برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی با هم بررسی کردیم. فرض کنیم شما قصد راه‌اندازی یک سایت را دارید و در ادامه با جذب ترافیک و تبلیغ و یا فروش محصول قصد کسب درآمد دارید. چگونه و از کجا باید شروع کنیم؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت؟

برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟

شناخت توانایی‌ها

اولین کاری باید انجام دهید شناخت توانایی‌ها است. توانایی‌های شما چیست؟ فن بیان خوبی دارید؟ قلم روانی برای نوشتن دارید؟ در فتوشاپ تخصص دارید؟ زیاد کتاب مطالعه می‌کنید؟ هر توانایی در سایت به شما کمک خواهد کرد و با مانور دادن روی آن محتوای وب‌سایت خود را غنی می‌کنید.
بعد از شناخت، باتوجه به توانایی‌های خود حوزه مناسبی برای شروع به فعالیت انتخاب کنید. حوزه‌ای که در راستای توانایی‌ها و سلایق شما است.
شاید با خودتان بگوئید که خب من توانایی خاصی ندارم، تکلیف چیست؟ منصرف شدن از شروع کار آخرین تصمیم است که باید به ذهن شما خطور کند. مسلما برای فعالیت روی سایت نیاز به مهارت‌های اولیه به‌عنوان مدیر سایت دارید. مهارت‌هایی در حوزه تولید محتوا، سئو و بهینه سازی، ادیت مختصر تصاویر، نحوه کار کردن با سایت و یا سیتم‌های مدیریت محتوایی محبوبی مانند وردپرس را نیاز دارید. برای شروع کار، کسب دانش و اطلاعات نسبتا مختصر به شما کمک می‌کند. با صرف روزی یک الی دو ساعت برای یاد گرفتن این موارد کافی است و  به مرور با فعالیت مستمر اطلاعات خود را آپدیت کنید.

انتخاب فیلدکاری برای فعالیت در فضای آنلاین

در این مرحله شما باید یک فیلد کاری برای خود انتخاب کنید. منظور از فیلد، کار خارق‌العاده‌ای نیست که نیاز به ایده نابی داشته باشد. در این مقاله تمرکزی روی استارت‌آپ و ایده‌های ناب برای راه‌اندازی استارت آپ آن نداریم. ما قصد نداریم کاری را راه‌اندازی کنیم که تا به حال هیچکس آن را انجام نداده، بلکه قرار است با توجه به علایق و مهارت‌هایمان بیزنسی منحصربه‌فرد را استارت بزنیم. چه‌بسا این بیزنس فروش کفش مردانه باشد.

اینکه کدام فیلد کاری را انتخاب کنیم از علایق و مهارت‌های شما نشات می‌گیرد. کمی بالاتر اشاره کردیم که وقتی به یک کاری علاقه داشته باشید، خستگی شما را متوقف نخواهد کرد و ایده‌های خلاقانه‌ای به ذهن شما خواهد رسید. ممکن است شما تخصص و تسلط خوبی روی کار با نرم‌افزارهای موبایلی داشته باشید، یا شاید یک آرایشگر زبده که با انواع برند لوازم آرایشی آشنایی داشته و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بدانید. همین موارد می‌توانند ایده خوبی برای انتخاب فیلد کاری باشند.

همه افراد مسلط به تخصص نیستند ولی نداشتن تخصص دلیلی بر منصرف‌ شدن نیست. یکی از ایده‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را انتخاب کنید و با برنامه‌ریزی درست و دقیق شروع به کار کنید. اگر به حوزه فروش و بازاریابی علاقه دارید، تمرکز روی فروش محصول ایده خوبی است. محصولی که فروش خوبی دارد را انتخاب کنید و بعد از ارتباط با عمده‌فروش آن محصول و تامین محصول اقدام به فروش محصول در سایت خود کنید. اگر بودجه طراحی سایت حرفه‌ای دارید، می‌توانید با عقد قرارداد طراحی با شرکت طراحی سایت تهران، سایت خود را راه‌اندازی و شروع به کار کنید. اگر هم محدودیت بودجه دارید، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس و طراحی سایت وردپرس برای شروع به شما کمک خواهد کرد. نکته مهم اینکه از قالب‌های رایگان با کدهای اصطلاحا کثیف استفاده نکنید. کار کردن با این قالب‌ها در دراز مدت برای شما مشکل‌ساز خواهد شد. 

آنالیز وب‌سایت رقبا

آنالیز رقبا اطلاعات خوبی به شما می‌دهد تا برنامه‌ریزی مناسبی روی کار خود داشته باشید. سایت‌هایی که با کلمات کلیدی بیزنس شما در نتایج اول گوگل هستند را بررسی کنید.

 مواردی مانند قدمت سایت، رتبه سایت، محتوای سایت و .... را باید بررسی کنید. هر چه رقیب شما در این فاکتورها خوب عمل کرده باشد، کار و تلاش شما باید دوچندان شود. مثلا با آنالیز محتوای سایت، کیفیت مطالب را بررسی کنید. بررسی محتوا فاکتور خوبی برای بررسی میزان حرفه‌ای بودن رقبا است. اگر رقیب شما تولید محتوای خوبی داشته باشد، شما باید دو برابر او روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید. اگر رقیب شما محتوای نسبتا ضعیفی در سایت خود درج کرده باشد، کار شما راحت‌تر بود و با تولید محتوای خوب و جذاب، از رقیب خود پیش خواهید گرفت. بخش مقالات، صفحه اصلی، صفحه داخلی محصولات همگی را بررسی کنید.

طراحی سایت

بخش مهم کار شما طراحی سایت است. ابتدا باید یک هاست و دومین برای خود تهیه کنید. دامنه را با توجه به فیلد کاری انتخاب کنید و مواردی مانند کوتاه بودن، املای آسان و نداشتن ابهام در نگارش، مرتبط بودن با حوزه کاری را در انتخاب دامنه لحاظ کنید.

بعد از ثبت دامنه، نوبت به خرید هاست است. برای تهیه هاست به هیچ وجه سراغ هاست رایگان و ارزان قیمت نروید. هاست شما باید سرعت خوبی داشته باشد. شرکت هاستینگ، خدمات خوبی در حوزه پشتیبانی داشته باشد و از همه مهم‌تر سایت شما همیشه آپ‌تایم باشد. کاملا محرض است که برای حفظ ارتباط و تعامل و اعتماد کاربر، شما همیشه و همه‌جا باید در دسترس مشتری باشید.

بعد از طی کردن این مراحل باید به سراغ طراحی سایت بروید. بالاتر اشاره به وردپرس کردیم. وردپرس CMS محبوبی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کند. شرکت‌ها و منابع زیادی وجود دارند که خدمات گسترده‌ای در حوزه وردپرس ارائه می‌کنند. کار کردن با آن راحت است و فقط باید زمانی را صرف آموزش وردپرس کنید.

بعد از اینکه سایت شما تکمیل شد، اقدام به دریافت ای‌نماد و درگاه پرداخت آنلاین کنید. با داشتن ای‌نماد و درگاه آنلاین کاربران به شما اعتماد کرده و با خیال راحت اقدام به خرید از سایت می‌کنند.

چند وقت بعد از شروع کسب‌وکار اینترنتی بدون سرمایه اولیه به درآمد خواهیم رسید؟

کسب درآمد از بیزنس آنلاین

جواب این سوال کاملا به شما بستگی دارد. اصلی‌ترین موضوع این است که دست از کار و تلاش مستمر بر ندارید. شروع کار کند خواهد بود. اکثر بیزنس‌ها در ابتدای کار با شیب ملایمی روبرو می‌شوند. اما با حضور مستمر و بعد از دیده شدن و شناخته شدن، سرعت رشد نیز افزایش می‌یابد. برای مثال اگر ایده بلاگری را انتخاب کردید شاید بعد از نوشتن 50 الی 60 پست عالی استارت کار شما خورده شود. تولید محتوای خوب، بخشی از کار است. سایت شما باید به گوگل معرفی شود، ربات‌های گوگل محتوا و کیفیت را بررسی کنند و به مرور سایت رشد کرده و به نتیجه خواهید رسید.
نکته کلیدی در این مدل بیزنس‌ها تلاش مستمر است. اگر کارهای خود را طبق یک روال برنامه‌ریزی شده پیش ببرید و هر روز برای پیشرفت خود تلاش کنید، به درآمد رسیده و چه بسا این درآمد روز به روز بیشتر شود.
برای شروع مصمم باشید و انگیزه و انرژی خود را حفظ کنید. ایده‌های خیلی زیادی برای شروع کار وجود دارد. ایده‌های خود را بنویسید و با برنامه‌ریزی پیش بروید. کمک گرفتن از مشاورهایی که در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین تخصص و تجربه دارند، به پیشرفت شما کمک خواهد کرد و مسیری را برای کسب درآمد اشتباه طی نخواهید کرد.

سخن آخر

در این مقاله گام‌های ابتدایی برای شروع کسب‌وکار آنلاین و ایده‌هایی برای این کار را بررسی کردیم. نیاز بازار در حوزه ارائه محصول و یا تولید محتوا بشناسید، بستر مناسب برای بیزنس خود را انتخاب کرده و با توجه به بازار هدف خود شروع به تولید محتوا کرده و در آخر اقدام به ارتباط و اعتمادسازی و تعامل با کاربر کنید. شاید راه‌اندازی بیزنس آنلاین به همین سادگی و در کمتر از یک هفته انجام‌پذیر باشد ولی جذب مشتری و به درآمد رسیدن نیاز به تلاش و پشتکار دارد. برای اینکه بتوانید محصول خود را به مشتری بفروشید باید نظر مخاطب خود را جلب کنید و اعتمادسازی کنید. با جستجوی مواردی که در مقاله به آن اشاره کردیم مانند سئو، طراحی سایت وردپرس در اینترنت و یا سایت ودیانا به اطلاعات خوبی خواهید رسید که به کارگیری آن‌ها، تاثیر خوبی روی بیزنس شما خواهد داشت.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.