راه اندازی و طراحی سایت پت شاپ

طراحی سایت پت شاپ
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

باتوجه به تغییر شکل لایف استایل افراد، نگهداری از حیوان خانگی امروزه در بین مردم زیاد شده است. حیوان خانگی جزوی از اعضای خانواده افراد شده است و همانطور که یک کودک نیاز به مراقبت دارد، حیوان خانگی هم نیاز به مراقبت و تهیه لوازم مخصوص و مواد خوراکی مناسب دارد. این موارد باعث شده است تا بازار فروش حیوانات خانگی و خرید و فروش لوازم آن‌ها رونق پیدا کند.

شاید تا یک دهه پیش پیدا کردن یک فروشگاه مناسب برای تهیه لوازم پت کار دشواری بود، اما امروزه تنها با یک سرچ در اینترنت به منابع و کارشناسان خوبی دسترسی پیدا می‌کنیم. افرادی که در بیزنس حیوان خانگی فعالیت می‌کنند بر این امر واقف هستند که اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز پت خود هستند، اینترنت و فضای مجازی است و به همین دلیل اقدام به طراحی سایت پت شاپ کرده‌اند. اما یک فروشگاه پت به چه صورت است و چه خصوصیاتی دارد؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ بدهیم.

اهمیت طراحی سایت پت شاپ

پت‌ها درست مثل اعضای خانواده ما نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. این مراقب شامل مراقبت غذایی، دارویی و لوازم مخصوص مانند جای خواب، شامپو و ... می‌شود. ممکن است یک منطقه و یا محله پت‌شاپ‌های زیادی داشته باشد و تهیه اقلام مورد نیاز کار راحتی باشد. اما توجه داشته باشید این فروشگاه‌ها در همه شهرها و مناطق کشور وجود ندارد و صاحبان حیوانات خانگی برای تهیه لوازم مورد نیازشان به مشکل برمی‌خورند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

حتی افرادی که در شهرهای بزرگی مانند تهران زندگی می‌کنند و دسترسی نسبتا خوبی به پت‌شاپ‌های فیزیکی دارند، مجبور به تحمل ترافیک و صرف زمان برای مراجعه به فروشگاه دارند.

در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی پت به‌راحتی و بدون تحمل ترافیک و شلوغی شهر می‌تواند تمام نیازهای حیوانات خانگی را تامین کرده و در اختیار صاحب حیوان خانگی قرار دهد.
از طرفی همیشه نیاز در تامین کالای پت خلاصه نمی‌شود. گاهی اوقات صاحب پت نیاز به اطلاعاتی راجع به حیوان خانگی خود دارد. مثلا اینکه رژیم غذایی مناسب پت شامل چه چیزهایی می‌شود. اگر غذا نخورد دچار چه مشکلی شده است؟ عدم فعالیت و تحرک پت به چه معناست؟ در طول روز و یا هفته چه تفریحاتی مثلا چقدر پیاده‌روی باید برای پت در نظر گرفته شود. تمام این موارد و چه بسا نکات بسیار بیشتری از این‌ها را می‌توان در بخش اخبار و مقالات وب‌سایت درج کرد تا تجربه و تخصص افراد به اشتراک گذاشته شود.

امکانات طراحی سایت پت شاپ

امکانات طراحی سایت پت شاپ

مسملا اینکه برای سایت چه امکاناتی پیاده‌سازی شود یک موضوع اساسی است و باتوجه به هدف شما از طراحی سایت متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است فردی قصد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با هدف فروش محصولات غذایی مربوط به پت داشته باشد و یا فردی طراحی سایت اختصاصی باهدف ارائه خدمات پزشکی به حیوانات خانگی داشته باشد و یا فردی با هدف خرید و فروش حیوانات خانگی طراحی سایت آگهی انجام دهد و هر روز آگهی‌هایی از حیوانات خانگی متفاوت را به همراه قیمت و شماره تماس و ... در سایت خود درج کند.
شاید تمام این سایت‌های یک سری خصوصیات مشترک مثل صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، ریسپانسیو بودن سایت و ... داشته باشند اما مسملا هر کدام از آن‌ها امکانات متفاوتی خواهند داشت. از همین رو در ادامه برخی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت پت را با هم مرور می‌کنیم.

بخش معرفی محصولات

در این بخش شما می‌توانید برای محصولات خود دسته‌بندی خاصی را تعریف ‌کنید و متناسب با هر دسته‌بندی، محصولات مناسب را درج کنید. هر محصول ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد و یا مشترکی خواهد داشت. پس در بخش توضیحات محصولات باید دسترسی کامل برای معرفی محصولات خود داشته باشید.

مثلا ممکن است یک محصول تحت عنوان غذای سگ داشته باشید که دارای وزن‌های مختلفی است. سایت باید این دسترسی را به شما بدهد که یک بار محصول را تعریف کنید و وزن‌های مختلف را به همراه قیمت‌های مختلف در سایت درج کنید. این موضوع برای مشتری هم انتخاب و خرید محصول را راحت‌تر می‌کند و تجربه خرید خوبی از سایت شما در ذهن او خواهد ماند.

فروش محصولات

خرید و فروش به‌صورت تلفنی، یعنی استعلام قیمت و موجودی کالا از طریق تماس با شما و یا تماس با مشتری، برای مخاطب خوشایند نیست. حتی خرید از طریق کارت‌به‌کارت هم برای همه مخاطبین شما راحت نیست. فروشگاه اینترنتی به معنای امکان پرداخت آنلاین است. پس سایت فروشگاهی شما باید قابلیت اتصال به درگاه را داشته باشد و کاربر با چند کلیک ساده بتواند محصول مورد نظرش را تهیه کنید.
در بحث فروش کالا امکانات خوبی مانند ارسال پیش‌فاکتور، تعیین روش ارسال کالا، تعیین مبلغ پست، دریافت اطلاعات کاربران مانند شماره تماس و ایمیل و استفاده از روش‌های نوین دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی ایمیلی قابل استفاده هستند. مطمئنا هر چه در جهت راحتی کاربر پیش بروید، اعتمادسازی بهتری خواهید داشت و بیزنس و فروش شما رونق پیدا می‌کنند.

پیشنهاد ویژه

پیشنهاد ویژه در فروشگاه‌های اینترنتی یک مزیت خوب و کاربردی برای افزایش فروش است. شما می‌توانید روی تعدادی از محصولات خود تخفیف اعمال کنید و آن‌ها را در صفحه اول سایت فراخوانی کنید و یا از طریق ایمیل و پیامک به مشتری خود اطلاع‌رسانی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

وبلاگ

در بخش وبلاگ با تولید محتوای ناب و باکیفیت درباره حیوانات خانگی می‌توانید تخصص و مهارت و محصولات خود را بیشتر به مخاطب نشان دهید. مطمئنا برای اینکه سایت شما به مخاطب معرفی شود نیاز به دیده شدن دارید، یکی از راه‌هایی که به دیده شدن شما کمک می‌کند، سئو و بهینه سازی سایت است. اگر تولید محتوایی که روی آن زمان می‌گذارید بهینه شود سایت شما رتبه خوبی در نتایج گوگل خواهد گرفت و در آینده در کاهش هزینه سئو خوب عمل خواهد کرد.

درباره ما

درباره ما درواقع همان درباره پت شاپ است. شما در این بخش باید اطلاعاتی راجع به تخصص و تبحر و سابقه خود در سایت خود درج کنید. سعی کنید به نکاتی مانند سال تاسیس، اهداف، ارزش و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید اشاره کرده و مخاطب را کاملا با بیزنس خود آشنا کنید.

صفحه تماس با ما

همانطور که از نام این صفحه مشخص است باید صفحه‌ای طراحی شود تا کاربر بتواند با شما ارتباط برقرار کند. مواردی مانند نقشه فروشگاه، شماره تماس، لینک شبکه‌های اجتماعی و ... را در این بخش در نظر بگیرید. حتی می‌توانید فرمی را طراحی کنید تا کاربر از طریق فرم سوالات مدنظرش را از شما بپرسد و پاسخ را برای او ایمیل کنید.

نحوه تامین محصولات پت شاپ

معمولا یک فروشگاه مربوط به حیوانات خانگی تمام مایحتاج حیوانات را فراهم می‌کند. حال ممکن است در این بین افرادی فقط روی یک نوع حیوان مثلا منحصرا سگ، گربه و یا ماهی کار کنند. اما اصلی‌ترین دغدغه صاحبان حیوانات خانگی تهیه غذای مناسب و باکیفیت و اصل برای پت خود است. شاید برای شروع ایده خوبی باشد که ابتدا با تامین غذای حیوانات خانگی شروع کنید و در ادامه بعد از مدتی کار خود را گسترش بدهید.

نحوه تامین محصولات پت شاپ بعد از طراحی سایت پت شاپ

مثلا می‌توانید بعد از مدتی لوازمی مانند قلاده، لباس، ظرف غذا، باکس حیوانات برای خواب، وسایل بازی و اکسسوری‌های متفاوتی را در فروشگاه خود به فروش برسانید. مانند فروش هر محصول دیگری نیاز به راهی دارید تا با حاشیه سود بالا این محصولات را تامین کنید. اولین و بهترین راهی که پیش روی شما است تهیه این موارد از یک تامین‌کننده و عمده‌فروش است. می‌توانید با مراجعه به عمده‌فروش باتوجه به بودجه خود محصول تهیه کنید و در سایت به فروش برسانید. اما اگر برای شروع سرمایه اولیه ندارید و یا امکان دپوی محصولات را ندارید مذاکره با تامین‌کننده بهتر است. به این شکل که شما محصولات آن‌ها را در سایت خود به فروش برسانید و در ازای دریافت مبلغی به عنوان پورسانت با هم همکاری کنید. همکاری در فروش سود کمتری نسبت به فروش مستقیم دارد اما برای شروع کار بدون سرمایه روش بسیار خوبی است. بعد از مدتی که سایت شما رونق گرفت و مشتری ثابت جذب کردید، امکان خرید محصولات را خواهید داشت و دیگر نیازی به همکاری به صورت بازاریاب نیست.

یک روش دیگر این است که تصاویر و مشخصات محصولات را در سایت خود درج کنید و بعد از اینکه مشتری محصولات شما را خرید و اقدام به پرداخت کرد، محصول را خریداری کرده و در اختیار مشتری قرار دهید. در این روش باید حواستان به موجود بودن محصول در فروشگاه اصلی باشد تا اطمینان و اعتماد مشتری را از دست ندهید و برندسازی خوبی انجام بدهید.

سخن آخر

طراحی سایت پت شاپ یکی از بیزنس‌های خوب و پردامد در زمینه کارهای اینترنتی است. برای خرید لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کرد اما خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری و فردی امکان رفتن به فروشگاه را نداشته و ترجیح به خرید اینترنتی می‌دهند.
شما با داشتن سایت مربوط به حیوانات خانگی و تهیه و تامین محصولاتی مانند مکمل‌های غذایی و تقویتی، تجهیزاتی مانند قلاده، لوازم بازی، غذاهای حیوانات خانگی، جای خواب حیوانات و ... می‌توانید یک بیزنس موفق برای خودتان داشته باشید.
نکته مهم این است که راجع به تمام محصولات خود شامل ویژگی‌ها و اطلاعات دقیقی در اختیار مخاطب قرار بدهید. تا حد امکان مقالاتی راجع به نحوه استفاده از محصولات، نحوه تربیت حیوانات خانگی، لایف استایل حیوانات مانند دمای مناسب حیوانات، بیماری‌ها و .... در اختیار مخاطب خود قرار دهید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.