رازهای کسب‌ درآمد از اینستاگرام

رازهای کسب‌ درآمد از اینستاگرام
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 10 دقیقه

شاید تا چند سال پیش شبکه‌های اجتماعی فقط جنبه تفریحی و گذراندن وقت و سرگرمی را در زندگی ما ایفا می‌کردند اما امروز می‌بینیم که کاربری آن‌ها تغییر کرده‌اند و برای مواردی مانند اطلاع‌رسانی، ارتباط و حتی کسب درآمد از آن استفاده می‌شود. افراد زیادی هستند که با استفاده از اینستاگرام به درآمد میلیونی رسیده‌اند و زندگی آن‌ها متحول شده است. اکثر این افراد بدون محدود شدن به زمان و مکان و بدون استخدام شدن و مقید بودن به ساعت کاری و وظایف مشخص، با کمترین هزینه به درآمد خوبی رسیده‌اند. در این مقاله از ودیانا قصد داریم یکی از این شبکه‌های اجتماعی یعنی اینستاگرام را با هم بررسی کنیم و روش‌های  درامد از اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا اینستاگرام؟

هزینه کم، مقرون‌به‌صرفه بودن، عدم محدود شدن به زمان و مکان ویژگی‌هایی است که تمام کسب‌وکارهای اینترنتی دارند. اما دلیل رونق بیزنس در اینستاگرام یک چیزی مهم‌تر یعنی محبوبیت آن در بین کاربران ایرانی است. به جرات می‌توان گفت که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. طبق آمار و ارقامی که منتشر شده است، تعداد کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی 30% جمعیت کشور یعنی عددی حدود 24 میلیون است. فعالیت در این شبکه اجتماعی و بین این حجم از کاربران فرصت کسب درآمد از اینستاگرام را افزایش داده است. همانطور که می‌دانید، برای شروع هر بیزنسی مهم‌ترین عامل، داشتن مخاطب و خریدار است. چیزی که دقیقا در اینستاگرام وجود دارد.

راه‌های کسب درآمد از اینستاگرم

اینستاگرام و کسب درامد از اینستاگرام یکی از مباحث داغ آموزشی این روزهای دنیای مجازی است. در قدرت و پتانسیل اینستاگرام برای افزایش درآمد هیچ شکی نیست ولی  باید بدانید که راه کسب درآمد راحت و هموار نیست و چالش‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت. صرفا درج پست و عکس و ویدئو شما را به موفقیت نمی‌رساند و برای رسیدن به درامد باید مهارت و البته حوصله داشته باشید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد "چطور از اینستاگرام به درآمد برسیم؟"

فروش محصول و یا خدمات

روش‌های سنتی مانند داشتن فروشگاه فیزیکی برای فروش محصولات جای خود را به روش‌های نوین و فروش اینترنتی داده‌اند. دیگر نیازی نیست که حتما فروشگاه فیزیکی داشته باشید تا محصولات خود را بفروشید. با کمک اینستاگرام دیگر نیازی به فروشگاه فیزیکی ندارید و هر محصولی که دارید لباس، لوازم آرایشی، مواد خوراکی و یا حتی فایل‌های الکترونیکی مثل آموزش ویدئویی فتوشاپ را می‌توانید به فروش برسانید.

فروش محصول در اینستاگرام به دو صورت انجام می‌شود. روش اول فروش بدون داشتن فروشگاه و روش دوم فروش محصول با اضافه شدن فروشگاه اینستاگرام. با هم این دو روش را بررسی کنیم.

فروش محصول بدون داشتن فروشگاه اینترنتی: بیشتر پیج‌های اینستاگرام در این گروه دسته‌بندی می‌شوند. یعنی افراد محصولات خود را مستقیما از طریق پیج به فروش می‌رسانند. پستی از محصولات به همراه قیمت و جزئیات در سایت درج می‌کنند و مشتری از طریق دایرکت و یا راه‌های ارتباطی که تعبیه شده، اقدام به سفارش کرده و هزینه را از طریق کارت به کارت کردن به فروشنده پرداخت می‌کند. به این روش یک خرده می‌توان گرفت و آن هم نداشتن دسترسی همیشگی به مشتری است. فرض کنید به هر دلیلی اینستاگرام منحل و یا فیلتر شد، دسترسی شما به کاربران و مشتریانتان چگونه است؟ همه مشتریان خود را از دست خواهید داد، بدون اینکه حتی شماره تماس و یا ایمیلی از آن‌ها داشته باشید. پس بهتر است از همان ابتدای کار قوی و قدرتمند شروع به کار بکنید. طراحی سایت فروشگاهی برای چنین مواردی کمک بزرگی به شما می‌کند.

فروش محصولات با داشتن فروشگاه اینترنتی: در این روش علاوه بر اینکه مزایای مدل اول را دارید، همیشه به کاربران خود دسترسی دارید و می‌توانید در کنار مدیریت شبکه اجتماعی از روش‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ برای اطلاع‌رسانی جشنواره و آفرهای خود استفاده کنید و فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

در واقع اینستاگرام در این روش مانند یک پل ارتباطی بین مشتری و سایت عمل می‌کند. در پیج‌های بیزنسی متصل به فروشگاه اینترنتی، بخشی با آیکون سبد خرید، طراحی شده است که با کلیک روی آن، تصاویر محصولات نمایش داده می‌شود. زیر هر عکس، اطلاعاتی درباره محصول مثل قیمت روی تگ نشان داده می‌شود. همچنین دکمه‌ای تحت عنوان ورود به سایت هم برای هر محصول وجود دارد که با کلیک روی آن به محصول مورد نظر در سایت هدایت می‌شوید.
این روش برای فروش در اینستاگرام بهتر و حرفه‌ای‌تر است. فرض کنید محصول شما مجازی و یا دانلودی است. وقتی سایت داشته باشید، هم سفارش و هم دریافت محصول راحت‌تر خواهد بود. کاربر از طریق سایت خرید کرده و محصول برای او در پروفایل کاربری آماده دانلود می‌شود.
علاوه بر این با مراجعه کاربران به سایت شما، ترافیک سایت شما بالا می‌رود و با تولید محتوا و رعایت اصول سئو سایت به رتبه خوبی در نتایج گوگل خواهید رسید که منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.

بلاگری یکی از روش‌های عالی برای کسب درامد از اینستاگرام

بلاگرها افرادی هستند که در یک حوزه خاصی در سایت و یا پیج اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند. برای این کار فقط کافی‌ست حوزه مورد علاقه خود را پیدا کرده و تخصصی و حرفه‌ای در آن حوزه تولید محتوا کنید. اگر به حوزه آشپزی علاقه‌مند هستید، شروع به تولید محتوای حرفه‌ای در این زمینه کنید، فیلم‌های آموزش آشپزی خود را در پیج منتشر کنید و نکات و ترفندهای آشپزی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
حوزه مورد علاقه شما گردشگری و سفر است؟ تصاویر و فیلم‌های سفرهای خود را به همراه کپشنی در مورد هر مکان و معرفی خصوصیات آن شهر و یا مکان منتشر و به اشتراک بگذارید.
در حوزه تغذیه اطلاعات و دانش دارید؟ پس از رستوران‌ها و کافه‌هایی که می‌روید پست تهیه کرده و غذای آن‌ها را نقد و بررسی کنید.

در فعالیت به روش بلاگری، درامد از اینستاگرام از طریق گرفتن تبلیغات انجام می‌شود. مثلا در بحث سفر و گردشگری، از آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تبلیغ خواهید گرفت و یا در بحث تغذیه، رستوران‌ها و یا شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی به شما تبلیغ خواهند داد. البته کسب درآمد فقط به گرفتن تبلیغ ختم نمی‌شود.

وقتی شما به عنوان یک بلاگر در یک حوزه تخصصی فعالیت می‌کنید، افرادی شما را دنبال می‌کنند که قصد استفاده از تخصص شما را دارند و یا اینکه به حوزه تخصصی شما مثلا علاقه دارند. از طرفی افراد برای معرفی و تبلیغ خودشان توسط شما، حاضرند پول کافی بپردازند. در حالت کلی بلاگر از روش‌های زیر امکان کسب درآمد خواهد داشت.

  • معرفی و به فروش رساندن محصول و کسب‌وکار خودش
  • کسب درآمد به‌واسطه انتشار پست‌های اسپانسری و تبلیغات دیگران
  • ایجاد ارتباطات گسترده با افراد و حوزه‌های دیگر

برای اینکه به عنوان یک بلاگر حرفه‌ای شناخته شوید، باید جایگاه و اعتبار خوبی بین کابران خود پیدا کنید. وقتی بازدیدکننده به پیج شما مراجعه می‌کند، در همان 3 ثانیه اول درباره فالو کردن شما تصمیم می‌گیرد. برای اینکه نتیجه خوبی در جذب کاربر داشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید.

  • اولین کار این است که تصویر مناسبی از خودتان برای پروفایل پیج انتخاب کنید.
  • بخش توضیحات بیو را به هدف و کارتان اختصاص دهید و سعی کنید مختصر و مفید خودتان را معرفی کنید. کاربر باید با یک نگاه کوتاه به بیو بفهمد که چه دلیلی برای فالو کردن شما وجود دارد.
  • محتوا حرف اصلی را در پیج شما می‌زند. پس تا جایی که می‌توانید، محتوای مفید و جذاب و حرفه‌ای برای مخاطب خود منتشر کنید. حتما محتوای ویدئویی را در دستور کار خود داشته باشید.
  • برای فعالیت در اینستاگرام برنامه منظم و مشخصی داشته باشید و انتشار پست، استوری را به طور مستمر در برنامه کاری خود داشته باشید.
  • برای برندسازی و ماندگاری در ذهن مخاطب حتما از لوگو و یا تصویر خودتان در پست‌ها و استوری‌های استفاده کنید.
  • تا حد امکان تعامل و ارتباط صمیمی با مخاطب داشته باشید و به کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهید.
  • برای بحث تبلیغات تاحد امکان تبلیغات مربوط به حوزه کاری خودتان را در پیج منتشر کنید. وقتی شما در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنید، تبلیغ فروشگاه رنگ رزین فقط باعث از دست دادن فالوورتان خواهد شد.
  • هنگام انتشار محتوا، تعادل را رعایت کنید. اینکه به طور متوالی و پشت سر هم اقدام به انتشار محتوا کنید، کاربر را خسته می‌کند و خارج از حوصله او است.

فعالیت اینفلوئنسری و کسب درآمد از اینستاگرام

اینفلوئنسر به معنای تاثیرگذار به شخصی اطلاق می‌شود که تبدیل به بخشی از زندگی افراد شده‌اند و نفوذ زیادی در آن‌ها دارند. طوری که اشخاص سعی می‌کنند، سبک زندگی خود را شبیه به او کرده و محصولات یا خدماتی که آن‌ها معرفی می‌کنند را استفاده کنند. وقتی به صورت اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باتوجه به اعتمادی که در مخاطب خود ایجاد کرده‌اید، تاثیر زیادی روی او خواهید داشت. طوری که اگر محصولی که حتی مخاطب آن را نمی‌شناسد هم معرفی کنید، ترغیب به خرید و تهیه آن محصول می‌شود. اینفلوئنسرها به یکی از دسته‌های موجود در بخش زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • بلاگرها و افرادی که در یک حوزه خاص تولید محتوا می‌کنند
  • افراد ثروتمند و قشر مرفه جامعه
  • اشخاصی که محتوای سرگرم‌کننده مانند ویدئو و انیمیشن و صداگذاری طنز تولید می‌کنند.
  • کسانی که صاحب یک بیزنس و متخصص در یک صنعت خاص هستند مانند مدیران ارشد یک سازمان و کارآفرینان
  • افراد مشهور و سلبریتی مانند هنرمندان، بازیگران، شخصیت‌های معروف سیاسی، ورزشکاران

منبع درآمد اینفلوئنسرها تبلیغ خدمات و محصولات دیگران است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که فرق بین بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟ خب در جواب باید گفت که یک بلاگر در یک حوزه خاص تولید محتوا می‌کند ولی اینفلوئنسر لزوما تولیدکننده محتوای خاصی نیست. مانند یک بازیگر یا خواننده که بدون فعالیت و تولید محتوای خاصی تبدیل به یک فرد تاثیرگذار می‌شود. 

افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های کسب درامد از اینستاگرام

علاوه بر اینکه در وب‌سایت‌ها می‌توانید همکاری در فروش داشته باشید و با تولید محتوا و سئو و بهینه سازی سایت، به درآمد خوبی خواهید رسید، در اینستاگرام هم بستر خوبی برای افزایش درآمد از طریق همکاری در فروش خواهید داشت. روش کار به این شکل است که شما لینک سایت‌های دیگران را در استوری و یا بیو پیج اینستاگرام خود درج می‌کنید و به ازای هر فروشی که از طریق پیج شما انجام می‌شود، مبلغی را به عنوان پورسانت برای شما در نظر می‌گیرند.

تبدیل شدن به یک رسانه در اینستاگرام و کسب درآمد

این ایده کمی شبیه به وب‌سایت‌های خبری است که تبدیل به یک رسانه شده‌اند. شما پیجی راه‌اندازی می‌کنید که اخبار و اطلاعات در یک حوزه خاص مثلا مد و فشن و .... را در اختیار مخاطب قرار می‌دهید. روش کسب درامد از این مدل پیج‌ها نیز گرفتن تبلیغ است. البته این برای شروع درآمدزایی است، بعد از مدتی که تبدیل به یک رسانه قدرتمند شدید، اسپانسرها حاضر هستند مبلغ خوبی برای سرمایه‌گذاری روی پیج شما بپزدازند. نمونه‌ای از پیج‌های رسانه‌ای، پیج صدف بیوتی است که فعالیت خوبی در زمینه زیبایی دارد. این دسته از افراد حتی قادر به راه‌اندازی یک خط تولید برای محصول دارند و کمپانی‌های زیادی تمایل به همکاری و سرمایه‌گذاری روی این افراد دارند.

کسب درآمد از طریق تدوین استراتژی محتوا

داشتن پیج موفق نیاز به تخصص و تجربه در این زمینه دارد. داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی برای محتوای پیج، موفقیت آن را تضمین می‌کند طوری که تبدیل به عضو جدایی ناپذیر برای کسب درآمد از اینستاگرام شده است. تجربه، مهارت و زمان سه عنصر اصلی برای تولید محتوای حرفه‌ای و تدوین استراتژی برای پیج است اگر این سه المان اصلی را دارید، مسئولیت استراتژی و مشاوره تخصصی و آنالیز پیج دیگران را برعهده بگیرید و از این طریق کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از اینستاگرام از طریق مدیریت پیج دیگران

افراد زیادی هستند که بیزنس آن‌ها پیج اینستاگرام ندارد و یا اینکه پیج دارند اما زمانی برای مدیریت آن ندارند. برون‌سپاری پیج برای این افراد بهترین گزینه است. مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یکی از فیلدهای پردرخواست در سایت‌های کاریابی شده است و اگر مهارت خوبی در بحث سوشال مارکتینگ دارید، فرصت خوبی است تا از مهارت‌های خود کسب درآمد کنید.

سخن آخر

شبکه اجتماعی اینستاگرام پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد و افزایش فروش دارد. یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران که کاربران زیادی از سراسر کشور در آن مشغول به فعالیت هستند. حضور مستمر با محتوای جذاب و حرفه‌ای باعث رشد صفحه شما شده و منجر به افزایش فروش می‌شود. روش‌های زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد که ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به چند مورد آن‌ها اشاره کنیم. برای کسب موفقیت و افزایش فروش یک حوزه خاص را مشخص کنید، اقدام به تولید محتوا کنید و استراتژی و برنامه منظمی برای تولید و انتشار محتوا داشته باشید. فراموش نکنید قبل از اقدام به فروش باید در کاربر اعتمادسازی کنید که این اعتمادسازی برای هر مدل بیزنسی متفاوت است.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.