ویژگی‌های هاست خوب برای سئو

تاثیر هاست مناسب بر سئو
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هاستی که انتخاب می‌کنید، تجربه سایت شما را برای پیشنهاد به بازدیدکننده مشخص می‌کند. در اینجا پنج ویژگی کلیدی که یک شرکت هاستینگ مناسب برای سئو باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم.

Uptime بالا

Uptime به درصد زمانی که سایت شما به‌صورت آنلاین و در دسترس است اشاره می‌کند. هرچه زمان کار شما پایینتر باشد، بازدیدکنندگان احتمالی کم‌تر از سایت شما بازدید خواهند کرد، و هر بار که کرالرهای موتورهای جست‌وجو است سایت شما بازدید کنند و متوجه قطعی آن شوند، گزارشی برای موتورهای جستجو ارسال کرده و این امر به طور بالقوه رده‌بندی شما را در این فرآیند به خطر می‌اندازد.

هاست‌های قابل‌اطمینان برای تضمین Uptime بالاتری را پیشنهاد می‌کنند. برای بهترین نتایج، یک‌هاست مناسب با حداقل ۹۹.۹ درصد ضمانت را انتخاب کنید (یا بالاتر، اگر بتوانید آن را پیداکنید). این به این معنی است که قطعی سایت شما تقریباً ۱.۴۴ دقیقه از در یک روز و ۸.۸ ساعت در سال است. بد نیست.

بااین‌حال، نسبت به هر میزبانی که ادعای 100 درصد کارایی را دارد، محتاط باشید. همیشه زمان کمی استراحت وجود دارد. کلید کار این است که آن را تا جای ممکن کوتاه نگه‌دارید. به‌این‌ترتیب، تأثیر منفی بر عملکرد سئو و بهینه سازی شما ندارد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

موقعیت سرور

درحالی‌که Uptime، محتوای سایت شمارا در دسترس کاربران قرار می‌دهد، مکان سرور شما ممکن است تعیین کند که کاربران چقدر سریع به آنها دسترسی خواهند داشت.

ممکن است شما از یک سرویس‌هاست اشتراکی استفاده کنید یا از سرور اختصاصی و vps که در دیتاسنتر خاصی قرارداد.

به‌طور ایده آل، بهتر است سرورها به بازدیدکنندگانتان نزدیک باشد. هرچه سرور دورتر باشد، زمان بیشتری برای بارگزاری سایت شما نیاز خواهد بود. و سرعت بارگزاری سایت بالاتر خواهد بود.

همچنین مکان سرور سایت می‌تواند بر موتورهای جست‌وجو و سئو سایت هم مؤثر باشد. اگر شما در ایران فعالیت می‌کنید و اکثر بازدیدکنندگانتان از این کشور هستند، شاید بهتر باشد از سرورهای نزدیک‌تر استفاده کنید. مگر اینکه از سرورهای سریع‌تر و CDN استفاده کنید.

آپشن های متعدد یک‌هاست خوب برای سئو

بدون شک سرویس میزبانی‌ای که گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب‌تر خواهد بود، برخی این گزینه‌ها شما موارد زیر هستند.

بک آپ اتوماتیک: درصورتی‌که سرویس میزبانی که انتخاب می‌کنید به‌صورت دوره‌ای و اتوماتیک از فایل‌های وبسایت نسخه پشتیبان تهیه می‌کند، اگر به هر دلیلی مشکلی برای سایت به وجود بیاید، می‌توانید سریعاً فایل بک آپ را بازگردانی کنید. و نیازی به طراحی سایت مجدد نیست. پس در هنگام انتخاب‌هاست توجه کنید، سرویسی که انتخاب می‌کنید قابلیت تهیه نسخه پشتیبان به‌صورت اتوماتیک را دارد؟ یا برای این آپشن باید هزینه اضافه‌ای را پرداخت کنید.

SSL: پروتکل HTTPS مدتی است که به یکی از فاکتورهای بهینه‌سازی سایت تبدیل‌شده است. و نمایانگر امنیت وبسایت است، دقت کنید هاستینگ از این قابلیت پشتیبانی کند.

پلن های متعدد و امکان ارتقا سرویس: داشتن پلن های متعدد ازاین‌جهت می‌تواند مفید باشد که همان‌طور که سایت شما رشد می‌کند، ممکن است نیاز به سرویسی با پهنای باند یا حجم بیشتر یا حتی سرور اختصاصی داشته باشید، اگر سرویس میزبانی که انتخاب می‌کنید از امکان ارتقای سرویس پشتیبانی نکند، شاید مجبور باشید سرویس‌دهنده خود را عوض کنید.

نظرات مثبت در مورد سرویس هاستینگ

شما درواقع از این نظرات استفاده می‌کنید تا میزبان‌ها را مقایسه کنید. در این مرحله، شما تمام ویژگی‌های میزبانی آنها را مطالعه کرده‌اید، و به نظر می‌رسد که سرویس‌دهنده تمام ویژگی‌های مثبت را دارد. حالا زمان آن رسیده که تأیید کنیم که ادعاهای آنها درست هستند یا خیر. قبل از اینکه شما میزبان را ثبت‌نام کنید، چند دقیقه وقت بگذارید تا نظرات آنلاین آن‌ها را بخوانید.

تیم پشتیبانی پاسخگو

درحالی‌که شما در حال مطالعه نظرات هستید، توجه ویژه‌ای به اینکه چگونه افراد درباره‌شان صحبت می‌کنند، داشته باشید. اگر نظرات مثبتی در مورد شرکتی که انتخاب کرده‌اید وجود دارد؟ و آیا از تیم پشتیبانی متخصص و پاسخگویی برخوردارند؟ یک میزبان خوب ۲۴ / ۷ پشتیبانی رایگان ارائه خواهد کرد. ساعات کاری میزبان احتمالی خود را بررسی کنید و ببینید که چطور می‌توانید با آن‌ها در تماس باشید. شماره تلفن, چت، سیستم تیکتینگ و یا ایمیل؟

رابط کاربری ساده

زمان انتخاب سرویس‌هاست خوب برای سئو از سرویس‌دهنده‌ای استفاده کنید از رابط کاربری ساده‌تری استفاده می‌کند. به این دلیل که اگر سرویس‌دهنده از cms ای استفاده کند با آن آشنایی ندارید، کار را برای خودتان دشوار خواهید کرد. اکثرهاست های ارائه‌شده در جهان از نوع لینکوس هستند و از رابط کاربری مشابهی استفاده می‌کنند.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.