انواع صفحات لندینگ که هر کارشناس سئو باید بشناسد!

انواع صفحات لندینگ
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هر صفحه وب مهم است و باید به عنوان صفحه فرود (Landing Page) تلقی شود، اما این صفحات اغلب بیش‌ترین ارزش سئو را برای کسب و کارها فراهم می‌کنند.

صفحه فرود خوب:

  • توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.
  • نیازها ، خواسته ها و الزامات آنها را برطرف می‌کند.
  • به سؤالات مهم یا مرتبط پاسخ می‌دهد.
  • آنها را مجبور می‌کند راه حل ارائه شده را بخواهند.
  • آنها را راهنمایی می‌کند تا یک اقدام خاص را انجام دهند.
  • آنها را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند.

1. صفحه اصلی

صفحه اصلی معمولاً یکی از تنها صفحه‌های بازدید شده از هر وبسایت است. بدین ترتیب اولین صفحه‌ای است که بازدیدکننده می‌بیند.

اما چه بازدیدکننده ابتدا وارد صفحه اصلی شما شود یا از یک صفحه داخلی به آنجا منتقل شود، انتظارات خاصی از آنچه پیدا می‌کند، دارد.

صفحه اصلی باید نمای کلی از آنچه وبسایت ارائه می‌دهد، ارائه دهد. باید به بازدیدکنندگان "تصویر بزرگی" از محصولات و خدمات شما ارائه دهد و دلیل اینکه چرا آنها باید با شما تجارت کنند. خصوصا در طراحی سایت شرکتی این موضوع را در نظر داشته باشید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

صفحه اصلی شما به عنوان یک درگاه برای بازدیدکننده عمل می‌کند تا وارد شود و سفر خود را به سایت شما آغاز کند، جایی که آن‌ها جزئیات بیشتری در مورد آنچه که شما پیشنهاد می‌کنید، پیدا خواهند کرد.

بسیاری از طرفداران سئو تلاش اشتباهی در بهینه سازی صفحات اصلی برای محصول یا خدمات اصلی کسب و کار دارند. این استراتژی می‌تواند درست باشد اگر شما یک محصول خاص یا یک شرکت خدمات باشید. اما لحظه‌ای که چیزی خارج از محدوده یک محصول یا دسته بندی ارائه می‌دهید ، بهینه سازی صفحه اصلی بی‌ربط است.

2. صفحه درباره ما

مطالعات ثابت کرده‌اند بازدیدکننده‌هایی که صفحه "درباره ما" سایت را مشاهده کرده‌اند، بیشتر از افرادی که نمی‌دانند تبدیل می‌کنند. این آمار می‌تواند علائم یا نتیجه را اثبات کند.

علائم: بازدیدكنندگانی كه نزدیك به تبدیل اطلاعات مربوط به صفحه درباره ما سایت هستند قبل از انجام دادن.

نتیجه: بازدیدکنندگانی که از صفحه درباره ما بازدید می‌کنند به شدت تحت تأثیر محتوا قرار می‌گیرند و اگر صفحه، آنچه را که می‌خواستند را برآورده می‌کند، احتمال تبدیل شدن آنها بیشتر می‌شود.

3. صفحه تماس با ما

فقط یک دلیل وجود دارد که یک بازدیدکننده عمداً به صفحه تماس با ما حرکت کند: آنها اطلاعات تماس شما را می‌خواهند.

کاری که آن‌ها در واقع با این اطلاعات انجام می‌دهند حدس و گمان هر کسی است. شاید آن‌ها یک ایمیل برای شما بفرستند، شاید آن‌ها تماس بگیرند، یا شاید آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که کجا قرار دارید. و این آخرین گزینه‌ای است که شانس بهینه سازی اولیه را برای ما محیا می‌کند.

این که شما یک شرکت ملی یا یک شرکت محلی هستید، به ناچار، برخی افراد ترجیح می‌دهند با شخصی که در نزدیکی‌شان است تجارت کند. یک تحقیق کوچک سریع در مورد کلمات کلیدی احتمالاً این امر را برای صنعت شما اثبات خواهد کرد.

در حالی که ممکن است تجارت محلی هدف شما نباشد، هیچ دلیلی هم برای نادیده گرفتن آن وجود ندارد.

تلاش‌های بهینه سازی خود را در مکان خود متمرکز کنید:

  •  آنچه جستجوگران کلمات کلیدی از آنها بیشترین ارتباط را به منطقه شما دارند را پیدا کنید.
  • نقشه‌ها را در صفحه تماس خود بگنجانید.
  •  از اشکال در آدرس و شماره تلفن خود استفاده کنید.
  •  از همه مهمتر: تماس با شما را برای بازدیدکنندگان آسان کنید.

4. صفحات دسته‌بندی و زیرگروه‌های محصولات

بهینه سازی صفحات طبقه‌بندی و زیرگروه‌های محصولات فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای سئو فراهم می‌کند.

در چرخه خرید، این صفحات بیشتر در خدمت افرادی است که در مرحله خرید هستند. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان از آنچه می‌خواهند ایده خوبی دارند اما به دنبال یادگیری بیشتر در مورد گزینه‌های موجود برای آنها هستند.

هدف از این صفحه دسترسی بازدیدکننده به آن گزینه‌ها است که معمولاً خود صفحه‌های دقیق جزئیات محصول هستند.

در اکثر موارد، صفحات دسته‌بندی محصولات چیزی بیش از صفحات عبور نیستند. بازدیدکنندگان ممکن است مرتباً از صفحه بازدید کنند، اما فقط به این ترتیب شما می‌توانید آنها را به محصولات منتقل کنید.

در سطح سئو و بهینه سازی سایت، این صفحات یک معدن طلای بهینه سازی هستند. کلمات کلیدی که این صفحات را پوشش می‌دهند، عموماً آنقدر گسترده نیستند که همه ارزش خود را از دست دهند، اما آنقدر مشخص نیستند که تمام حجم جستجو را از دست دهند. آنها را نقطه شیرین سئو در نظر بگیرید.

صفحات به محتوا برای بهینه شدن نیاز دارند، اما بازدیدکنندگان در این صفحات محتوا را نمی‌خواهند، آنها فقط می‌خواهند محصولات را ببینند. حداقل این چیزی است که خیلی‌ها معتقدند. از طرف دیگر، من این تئوری را تأیید نمیکنم.

5. صفحات جزئیات محصول

هنگامی که یک بازدیدکننده در مرحله خرید چرخه فروش است، به تعداد زیادی از صفحات جزئیات محصول مراجعه می‌کند. هنگامی که آنها به مرحله خرید حرکت می‌کنند، به این معنی است که آنها اطلاعات کافی را جمع کرده‌اند تا دقیقاً بدانند که چه می‌خواهند. اکنون آنها فقط به جزئیات ظریف نگاه می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌کنند کدام نسخه از محصولی که می‌خواهند را بخرند و چه کسی آن را خریداری کند.

وقتی صحبت از بهینه سازی صفحات محصول می‌شود، تحقیقات در مورد کلمات کلیدی تقریباً بی‌ربط می‌شوند. این به این دلیل است که متغیرهای زیادی وجود دارد که نمی‌توان محتوای این صفحات را بر روی هر متغیر بالقوه به هر روش سنتی متمرکز کرد.

6. صفحات سوالات متداول (FAQ)

در عصر موتور پاسخگوی گوگل، صفحات راهنما، و سؤالات متداول از همیشه مهمتر شده‌اند.

در حالی که همیشه می‌خواهید مطمئن شوید که در تمام وبسایت خود به سؤالات پاسخ می‌دهید، صفحات سؤالات متداول برای اغلب اطلاعات درخواستی، موارد خوبی را ارائه می‌دهند.

صفحات سؤالات متداول همواره برای نشان دادن محتوای شما در موتور پاسخگو آماده هستند.

7. صفحات دسته‌بندی بلاگ و برچسب‌ها

هر وبلاگ باید دسته‌هایی داشته باشد که در هر پست قرار می‌گیرد.

در صورت تمایل می‌توانید این قدم را برداشته و پست‌های خود را با کلمات کلیدی مورد نظر خود برچسب‌گذاری کنید. خوانندگان هدایت شده در وبلاگ شما می‌توانند از این دسته‌ها و برچسب‌ها برای یافتن مطالب مرتبط‌تر استفاده کنند.

8. پست‌های بلاگ

هر سایت محدودیت‌هایی را در تعداد صفحات، قبل از اضافه شدن بیش از حد پارازیت‌ها و شروع مداخله در روند تبدیل، دارد. اما تقریباً هیچ محدودیتی در تعداد مباحث مرتبط برای بهینه سازی صفحات وجود ندارد. اینجاست که پست‌های وبلاگ به مرحله اجرا در می‌آید.

هر موضوعی که نمی‌توانید در سایت اصلی جستجو کنید -یا نمی‌توانید آن را عمیق مورد بررسی قرار دهید- می‌توانید با جزئیات کامل در یک پست بلاگ جستجو کنید. یا در مجموعه‌ای از پست‌های بلاگ.

هر پست وبلاگ می‌تواند برای نیاز یک جستجوگر خاص مورد هدف قرار بگیرد و برای هدایت ترافیک مربوط به سایت شما مورد استفاده قرار گیرد.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.