کسب درآمد آنلاین با 10 راه پولساز بدون سرمایه

کسب درآمد آنلاین با 10 راه پولساز بدون سرمایه
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 10 دقیقه

کسب درامد از اینترنت بدون سرمایه اولیه، جمله‌ای است که این روزها زیاد به گوش افراد می‌خورد. شاید تا چند سال پیش باور این جمله دشوار و یا مضحک بود اما امروز شاهده آن هستیم که افرادی بسیاری با داشتن کسب‌وکارهای اینترنتی به درآمدهای خوبی رسیده‌اند و حتی اشتغال‌زایی هم کرده‌اند. گسترش و همه‌گیر شدن اینترنت باعث شده است تا روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اینترنت به وجود بیاید. روش‌هایی که نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند و فقط باید اصول آن را یاد گرفته و به طور مداوم در بستر اینترنت فعالیت داشته باشید. کسب درآمد از اینترنت یک فرصت خوبی و بی‌نظیر است تا بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه و حتی بدون نیاز به اجاره دفتر کار از منزل خود بیزنسی را راه‌اندازی و مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم روش‌های کسب درآمد آنلاین را با هم بررسی کنیم و 10 روش پولساز که نیازی به سرمایه اولیه ندارند را معرفی کنیم.

انواع کسب‌وکارهای اینترنتی بدون نیاز به سرمایه اولیه

در رابطه با معرفی یک بیزنس آنلاین روش‌های بی‌شماری را می‌توان معرفی کرد. ما در این مقاله به 10 مورد بسنده می‌کنیم. مواردی که در ادامه مطالعه می‌کنید، روش‌هایی هستند که در ایران به کاربرده شده است و صاحبان این بیزنس‌ها به درامد میلیونی رسیده‌اند.

راه های کسب درآمد آنلاین

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

1. کسب درآمد از اینترنت با طراحی سایت

همانطور که می‌دانید تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده است و هر روز بر تعداد آنان اضافه می‌شود. به دلیل این تقاضای بالا، صاحبان کسب‌وکارها نیز تمایل دارند بیزنس خود را در اینترنت هم فعال کنند و این کار را با طراحی سایت انجام می‌دهند. بسیاری از این افراد دانش طراحی سایت ندارند و برای این کار از شرکت یا شخصی به عنوان طراح سایت کمک گرفته و پروژه خود را برون‌سپاری می‌کنند.

 اگر شما به این حرفه تسلط پیدا کنید، از شرکت‌ها و افراد مختلف امکان دریافت پروژه خواهید داشت. از مزیت‌های خوبی که طراحی سایت دارد، امکان انجام پروژه به صورت دورکاری است. شما بدون نیاز به دفتر کار و یا استخدام شدن در شرکتی، می‌توانید با گرفتن پروژه کسب درآمد کنید.

طراح وب در ایران درآمد خوبی دارد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این بازار کار در ایران نسبتا شلوغ است و جایی برای طراحی مبتدی و پیش‌پا افتاده نیست. در واقع شروع ضعیف و مبتدی شما را به درآمد ایده‌آلتان نمی‌رساند. بهتر است این حرفه را کاملا تخصصی و حرفه‌ای یاد بگیرید و نمونه‌کارهای قوی و خوبی داشته باشید.

وقتی صحبت از طراحی سایت می‌شود، ذهن افراد به سمت برنامه‌نویسی می‌رود و به دلایل مختلفی از جمله علاقه نداشتن به برنامه‌نویسی از یادگرفتن طراحی سایت منصرف می‌شود. اما با وجود سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی سایت‌های خوبی طراحی کنید. طراحی سایت با وردپرس یکی از روش‌های کسب درآمد آنلاین است اما در همین رشته هم باید کاملا مسلط شوید و استفاده از پلاگین‌ها و کاربرد هر کدام را بدانید و باتوجه به نیاز کارفرما یک سایت خوب و استاندارد طراحی کنید.

2. کسب درآمد آنلاین از طریق وبلاگ

بلاگری به این معنا است که درباره یک موضوع خاصی مانند آشپزی، یک محصول خاص و ترفندهایی مانند ترفند خانه‌داری و ... تولید محتوا کنید و در اینترنت فعالیت داشته باشید. از مزایای خوبی که این روش دارد، عدم وابستگی شما به یک شخص، شرکت و پروژه است. شما کاملا مستقل عمل می‌کنید. نکته‌ای که در این روش مهم است، انگیزه و تلاش تداوم شما است. برای اینکه از این روش به کسب درآمد برسید باید صبر زیادی داشته باشید و به طور مستمر فعالیت خوبی داشته باشید و محتوای باارزش و سرگرم‌کننده در اختیار کاربر خود قرار دهید.

به دو طریق می‌توانید به عنوان بلاگر فعالیت داشته باشید. روش اول فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. روش دوم داشتن یک وبلاگ اینترنتی است. در واقع شما با طراحی سایت شخصی، محتوای مورد نظرتان را در وبلاگ خود منتشر می‌کنید. کسب درآمد از این طریق، تبلیغاتی است که افراد به شما می‌دهند و هرچه مخاطبان بیشتری جذب کنید، نرخ تبلیغات شما بیشتر خواهد شد.

3. کسب درآمد از اینترنت از طریق طراحی گرافیک

یکی از روش‌هایی که مناسب افراد خلاق و علاقه‌مند به خلق آثار گرافیکی است. عنوان شغلی گرافیست در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی بنرهای تبلیغاتی، طراح UI، طراح UX و ... بازار کار دارد. هر کدام از این رشته‌ها درآمد متفاوتی دارند و شما باید باتوجه به حوزه علاقه خود یکی از زیرشاخه‌های گرافیک را انتخاب کنید. شاید به ظاهر این کار تناسبی با بیزنس آنلاین نداشته باشد، اما توجه داشته باشید بسیاری از شرکت‌ها و مدیران وب‌سایت‌ها برای وب‌سایت، شرکت و یا حتی شبکه‌های اجتماعی خود نیاز به یک گرافیست خوش‌ذوق وحرفه‌ای دارند.

گرافیست شدن مانند طراحی سایت نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارد. تنها کافی‌ست یک دوره آموزشی جامع را  دنبال کنید و با استفاده از اینترنت و بررسی نمونه‌کارهای آنلاین گرافیک، دانش خود را به روز نگه‌دارید.

بعد از اینکه بر مفاهیم گرافیک تسلط پید کردید می‌توانید از شرکت‌های مختلف پروژه دریافت کنید. تنها نکته‌ای که در بحث طراحی گرافیک باید خیلی به آن توجه کنید، خلاقیت است. در قدم اول حتما نمونه‌کارهای خود را به‌صورت آنلاین در دسترس مشتری قرار دهید و در قدم دوم سعی کنید در طراحی خلاق باشید و ایده‌پردازی کنید. طرح ساده و بدون ایده نمی‌تواند همیشه کارفرما را راضی نگه دارد.‌

4. ساخت اپلیکیشن

باتوجه به اینکه کاربران تلفن‌های همراه هوشمند زیاد شده‌اند، استفاده از اپ‌های مختلف هم زیاد شده است. ساخت اپ نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد و باید زمانی را برای یادگیری آن و انجام یک پروژه کاربردی صرف کنید. برنامه‌نویسی یکی از ده شغل پردرامد دنیا محسوب می‌شود که یکی از زیرشاخه‎‌های آن برنامه‌نویسی برای اندروید و IOS است.

باتوجه به اینکه امروزه افراد حجم وسیعی از کارهای خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند، صاحبان بیزنس‌ها بخشی از تمرکز بازاریابی خود را روی اپلیکیشن سایت خود متمرکز کرده‌اند. بااین اوصاف بازار کار ساخت اپلیکیشن پررونق است و با داشتن تخصص در این زمینه می‌توانید کسب درآمد آنلاین خوبی داشته باشید.
همانطور که واقف هستید دو نوع سیستم عامل محبوب اندروید و IOS داریم و هر کدام بستر متفاوتی برای برنامه‌نویسی دارند. در جواب به این سوال که برنامه‌نویسی اندروید بهتر است یا IOS نمی‌توان با قاطعیت پاسخی داد. اما باتوجه به اینکه تلفن همراه اندروید در ایران بیشتر استفاده می‌شود و کاربران بیشتری دارد، برای کسب درآمد از ساخت اپلیکیشن بهتر است ابتدا برنامه‌نویسی اندروید یاد بگیرید و در این حوزه تبدیل به یک متخصص شوید. در ادامه بااستفاده از سایت‌های پروژه‌یابی می‌توانید از کارفرما پروژه گرفته و کسب درآمد کنید.

5. کسب درآمد از طریق سئو

سئو و بهینه سازی سایت باعث افزایش رتبه سایت می‌شود و ترافیک طبیعی از گوگل به سمت سایت هدایت می‌کند. به این معنا که کاربران زیادی با سایت و بیزنس صاحب سایت آشنا شده و باعث رونق کسب‌وکار او می‌شود.

سئو یکی از شغل‌های پردرآمد اینترنتی است که نیازی به سرمایه اولیه ندارد. در تعریف سئو باید گفت یک سری اصول و استاندارد اولیه است که باید برای هر سایتی رعایت شود تا سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کاربر نمایش داده شود. برای اینکه وارد این حوزه کاری شوید باید مهارت و دانش کافی برای سئو سایت داشته باشید. تمام قواعد و قوانین گوگل را یاد گرفته و طبق آن روی سایت کارفرمای خود فعالیت کنید و کار کردن با ابزارهای آنالیز سایت مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل وب‌مستر را بلد باشید.

6. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

شرایط زندگی امروزه کاربر و مشتری را وابسته به اینترنت کرده است. طوری که افراد برای اکثر کارهای خود از جمله خرید پوشاک به سراغ اینترنت و خرید از طریق سایت‌های فروشگاهی می‌روند. به دلیل صرفه‌جویی در زمان و گستردگی محصولات و کالا و امکان مقایسه کالا با یکدیگر، استقبال از خرید اینترنتی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل اکثر افرادی که فروشگاه فیزیکی دارند اقدام به طراحی سایت فروشگاهی هم می‌کنند تا در این فضا هم بیزنس خود را رونق بدهند. اگر شما هم محصول، خدمات خوبی دارید با طراحی سایت و فروش خدمات خود به کاربران می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

البته داشتن فروشگاه اینترنتی فقط منوط به ساخت سایت نیست، شما می‌توانید در بستر شبکه‌های اجتماعی خوبی مانند اینستاگرام هم فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و فعالیت خود را شروع کنید. اگر هم خودتان محصولی ندارید از طریق همکاری با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان هم می‌توانید وارد این حوزه شوید.

7. کسب درآمد از طریق تولید محتوا

تولید محتوا یکی از روش‌های پرطرفدار درآمد اینترنتی بدون سرمایه است که می‎‌توانید در خانه انجام دهید. اکثر مدیران وب‌سایت‌ها به اهمیت محتوا در بیزنس خود پی برده‌اند و از طرفی همه این افراد امکان تولید محتوا ندارند. حال دلیل این عدم امکان ممکن است نداشتن وقت و یا نداشتن دانش تولید محتوا باشد.

تولید محتوای خوب و غنی باعث افزایش اعتبار و ارزش سایت می‌شود و روی سئو سایت نیز تاثیرگذار است. از همین رو بازار کار خوبی دارد چون یک سایت برای شناخته شدن و افزایش رتبه به محتوای ناب و باکیفیتی نیاز دارد.

برای اینکه بتوانید وارد حوزه تولید محتوا شوید و کسب درآمد از اینترنت خود را شروع کنید باید مانند یک نویسنده خوب به قواعد نگارشی آشنایی داشته باشید و اصطلاحا قلم روان و خوبی برای نوشتن موضوع‌های مختلف داشته باشید. درآمد تولید محتوا مقدار ثابتی نیست و یک موضوع توافقی بین شما و کارفرما است که البته در بیشتر مواقع به صورت کلمه‌ای برآورد می‌شود.

از مزایای خوب این حرفه می‌توان به امکان دورکاری اشاره کرد. شما می‌توانید در منزل و در هر ساعتی شروع به تولید محتوا کرده و از این طریق کسب درآمد کنید.

8. همکاری در فروش

این شغل چند سالی است که در ایران مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در واقع افرادی که طراحی سایت فروشگاهی انجام می‌دهند به شما این دسترسی را می‌دهند که با فروش محصولات آن‌ها، درصدی را به عنوان پورسانت دریافت کنید. سایت‌ها و شرکت‌های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. این مدل بیزنسی درآمدهای خوبی را برای افراد رقم زده است و اشخاص زیادی هستند که با همکاری در فروش به درآمدهای بالای 50 میلیون در ماه هم رسیده‌اند. برای اینکه در این حوزه موفق باشید، مهارت بازاریابی و فروش خوب به شما کمک خواهد کرد.

9. درآمد اینترنتی بدون سرمایه از طریق مدیریت سوشال مدیا

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک بستر مناسب برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم کرده است تا هم برند تجاری خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و هم مشتری بیشتری جذب کنند. اکثر این افراد زمان و تخصص کافی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را ندارند. به همین دلیل مدیریت سوشال مدیای خود را برون‌سپاری می‌کنند. خیلی از افراد این کار را به عنوان شغل دوم خود و به صورت دورکاری انجام می‌دهند.

تنها کافی ست مهارت‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند نحوه پست گذاشتن، نوع محتوا و فرهنگ هر شبکه اجتماعی را یاد بگیرید و وارد این حرفه شوید و کسب درامد کنید. البته برای یاد گرفتن این مهارت نیازی به صرف چندین ماه زمان و انرژی نیست. با گشتی در اینترنت و مشاهده آموزش‌های کوتاه و رایگان می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید. فراموش نکنید هم بر روی تولید محتوا و هم افزایش و جذب کاربر باید تمرکز داشته باشید تا کارفرما از کیفیت کار شما راضی باشد و بتوانید درامد خوبی به‌دست بیاورید.

10. کسب درآمد از طریق فروش دوره آموزشی

یکی از روش‌های عالی درآمد اینترنتی بدون سرمایه فروش دوره آموزشی است. اگر در یک حوزه کاری متخصص هستید، دانش خود را در قالب یک فایل آموزشی درآورده و تحت عنوان دوره آموزشی و به صورت اینترنتی محصول خود را به فروش برسانید. برای مثال شما متخصص طراحی سایت وردپرس هستید و یا در زمینه گرافیک و یا فتوشاپ خیلی ماهر هستید. پس با تهیه دوره‌های آموزشی آن به صورت وبینار و آموزش ویدئویی شروع به فعالیت و فروش محصولات خود کنید.

سخن آخر

در این مقاله راه‌های کسب درآمد از اینترنت را با هم بررسی کردیم. کاملا واضح است که تا چند سال دیگر اکثر کسب‌وکارهای فیزیکی جای خود را به کسب‌وکارهای آنلاین خواهند داد. یکی از مزایای خوبی که می‌توان برای کسب درآمد از اینترنت شمرد این است که به صورت دورکاری می‌توان فعالیت کرد. مثلا یک خانم خانه‌دار که به هنر دوخت لباس آشنایی دارد، با راه‌اندازی وب‌سایت یا پیج اینستاگرام طراحی دوخت می‌تواند از مشتری سفارش گرفته و کسب درآمد کند.

نکته‌ای که در بیزنس آنلاین باید به آن توجه کرد فعالیت مستمر و همیشگی در فضای مجازی است. شما نیاز به دیده شدن دارید تا به کسب درآمد برسید. حال این دیده شدن می‌تواند با سئو سایت، تبلیغات در سوشال مدیا و یا هر روش دیگر دیجیتال مارکتنیگ انجام شود.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.