چک لیست سئو خارجی | بررسی به روز ترین تکنیک های ۲۰۲۲

چک لیست سئو خارجی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
2 سال پیش
زمان مطالعه: 4 دقیقه

SEO فاکتورهای زیادی دارد که به کابردن آن‌ها در کنار هم و در راستای هم به سایت شما ارزش و اعتبار می‌بخشد. یکی از این فاکتورها سئو خارجی است. مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی که در خارج از سایت خود انجام می‌دهید و هدف از آن افزایش رتبه و اعتبار سایت نزد موتور جستجوی گوگل است. برای بهینه سازی سایت هم داخل سایت و هم خارج از سایت باید اقداماتی انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم چک لیست سئو خارجی را با هم بررسی کنیم. به کاربردن این نکات در کنار سئوی داخلی، باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد. با ما همراه باشید.

لینک‌سازی خارجی

منظور از لینک‌سازی خارجی چیست؟ شاید عنوان لینک‌بیلدینگ را هم شنیده باشید. هر دو عنوان یک مفهوم دارند. اگر سایت‌های دیگر به سایت شما لینک بدهند، در این صورت شما لینک خارجی دریافت کرده‌اید. به این پروسه لینک‌سازی خارجی می‌گویند. موتورهای جستجوی گوگل تمام این لینک‌ها و سایت‌هایی که از آن‌ها لینک دریافت کرده‌اید را بررسی می‌کنند. سایتی که به شما لینک داده است باید فاکتورهایی مثل ارتباط معنایی با وب‌سایت شما یا ارزش و اعتبار مناسب داشته باشد.
در بحث لینک‌سازی خارجی باید خیلی محتاط باشید. شیوه‌های مختلف کلاه سفید و کلاه سیاه برای این کار وجود دارد که ما همیشه روی تکنیک‌های کلاه سفید تاکید می‌کنیم. در روش کلاه سفید شما انقدر محتوای باکیفیت و خوبی تولید می‌کنید که سایت‌ و وبلاگ‌های دیگر از مطالب شما استفاده می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند ولی در روش کلاه سیاه اقدام به خرید بک‌لینک اسپم می‌کنید. این کار به خودی خود کار درستی نیست. حال فرض کنیم دانش کافی برای آنالیز ارزش و اعتبار سایت‌ها را نداشته باشیم و از سایت‌های اسپم بک‌لینک بخریم. رتبه سایت شما حسابی دچار مشکل می‌شود. کمی واضح‌تر بگوئیم خرید بک‌لینک از سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که کیفیت پایینی دارند آسیب جدی به سایت شما می‌زند.
برای جبران آسیبی که ناخواسته به سایت و رتبه خود زده‌اید باید تک‌تک لینک‌های اسپم را پاک کنید. بعد از گذشت مدتی، دوباره به نتایج باز خواهید گشت ولی تضمینی نیست که دقیقا به نتایج قبلی بازگردید. پس با خرید بک‌لینک غیراصولی، ممکن است هم رتبه و اعتبار سایت خود، هم هزینه‌ای که برای بک‌لینک‌ها صرف کرده‌اید و هم زمان خود را از دست بدهید. قبل از اینکه اقدام به خرید بک‌لینک کنید، حتما دامین اتوریتی و امتیاز اسپم سایت را بررسی کنید. یکی از روش‌های یافتن دامین اتوریتی، سایت moz است. هر چه عدد دامین آتوریتی بالا و امتیاز اسپم سایت پایین باشد، برای لینک‌سازی مناسب‌تر است.

مطالعه بیشتر: تگ عنوان و نقش آن در سئو سایت

فعالیت در فروم و انجمن‌ها

فعالیت در فروم و انجمن‌ها

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

فعالیت در انجمن‌ها را می‌توان زیرشاخه‌ای از لینک‌سازی خارجی در نظر گرفت. انجمن‌هایی که از نظر محتوایی به سایت شما نزدیک هستند را پیدا کرده و در آن‌ها فعالیت مثبتی داشته باشید. در مباحث شرکت کنید و به سوالاتی که ثبت شده پاسخ دهید. برای موضوعات کامنت بگذارید. تولید محتوا کنید و مطالب مفیدی به اشتراک بگذارید. با انجام این کارها شما به عنوان یک کارشناس و متخصص شناخته می‌شوید. بسیاری از این انجمن‌ها به شما اجازه درج لینک می‌دهند. با لینک دادن از انجمن به وب‌سایت خود، گام مفیدی در بهینه سازی سایت و سئو خارجی سایت خود برمی‌دارید. در انتخاب انجمن دقت کنید که اسپم نباشد و رتبه و اعتبار خوبی نزد گوگل داشته باشد.

مطالعه بیشتر: تگ ALT و اهمیت آن در سئو سایت

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت حضور و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. روزبه‌روز بر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود. کاربران فعالی که هر روز شبکه‌های اجتماعی عضو شده را چک می‌کنند. فعالیت در چنین پلت‌فرم‌هایی دو مزیت برای شما دارد. اول اینکه به برندسازی شما کمک می‌کند. مورد بعدی اینکه در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و ایسنتاگرام امکان درج لینک وجود دارد. با این قابلیت می‌توانید کاربران را به سمت سایت خود هدایت کرده و بازدید سایت را بالا ببرید.
برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به خاطر داشته باشید که هر شبکه‌ اجتماعی فرهنگ و گروه کاربری خاص خودش را دارد. شما باید با توجه به این فرهنگ تولید محتوا کنید. مثلا پستی که برای اینستاگرام خود تولید کرده‌اید را در تلگرام و یا توئیتر منتشر نکنید. مانند سایت، کیفیت محتوا را حفظ کنید و زمان‌بندی مناسبی برای انتشار محتوا داشته باشید.

مطالعه بیشتر: الگوریتم کبوتر یا Pigeon algorithm چیست؟ بررسی تاثیرات آن در سئو محلی

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی

طی چند سال اخیر از محتوای ویدئویی استقبال خوبی شده است. خدمات و محصولات خود را در قالب فیلم معرفی کنید و در کانال‌های مناسبی مانند آپارات یا یوتیوب منتشر کنید. سعی کنید نام سایت خود را روی ویدئو درج کنید. مطمئنا اگر محتوای باکیفیت و جذابی تولید کنید، بازدید فیلم خوب خواهد بود و کاربران محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت.

کلام آخر

سئو خارجی مفهومی است که به تمام اقدامات شما خارج از سایت اطلاق می‌گردد. با انجام تکنیک‌هایی مانند حضور مستمر و مفید در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌سازی خارجی به صورت استاندارد و لینک‌گرفتن از سایت‌های معتبر، فعالیت در انجمن‌های مرتبط با سایت و ... تاثیر مثبتی روی فرایند سئو سایت خود خواهید داشت و موتورهای جسجتوی گوگل سایت شما را نیز در نتایج سرچ رتبه‌بندی خواهند کرد. فراموش نکنید بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل، نیاز به زمان دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، شما باید به‌طور پیوسته و با صبر و حوصله تکنیک‌هایی که برای این منظور است را به کار ببرید.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.