روش هایی برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام

افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

اینستاگرام از جمله محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که بهترین بستر برای انجام تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و به صورت کلی راه اندازی یک کسب و کار است. برای کسب موفقیت در اینستاگرام می‌بایست با سئو اینستاگرام آشنا باشید و تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و افرادی که به حوزه کاری شما علاقه مند هستند را بیابید. برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه تمامی آن‌ها را برای شما نام خواهیم برد.

معایب خرید فالوور اینستاگرام

تصور بسیاری از عموم این است که در ابتدا به دلیل آن که دنبال کنندگان پیج آن‌ها کم است و برای این که بتوانند فالوورهای بیشتری را به سمت خود جذب کنند، می‌بایست فالوور خریداری کنند. بنابراین بسیاری از کسب و کارها در شروع فعالیت خود، خرید فالوور را انجام می‌دهند.

در اینستاگرام تعداد فالوورها و تعداد لایک ها می‌بایست تناسب صحیحی با یک دیگر داشته باشند. برای مثال پیجی که 10 هزار دنبال کننده دارد، می‌بایست حداقل به اندازه 2 هزار لایک داشته باشد. اما در صورتی که فالوورهای پیج شما فیک باشند، این تناسب وجود نخواهد داشت و افرادی که وارد پیج شما می‌شوند، با دیدن عدم وجود این تناسب، به شما اعتماد نخواهند کرد و بدون شک اعتبار پیج شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و به برند و کسب و کار شما لطمه وارد خواهد شد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

شما می‌توانید با رعایت یک سری نکات، دنبال کنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کنید بدون آن که فالوورهای زیادی در ابتدا داشته باشید. بنابراین به دنبال بالا بردن اصولی تعداد دنبال کنندگان خود باشید تا بتوانید افرادی علاقه مند و وفادار را در پیج خود داشته باشید.

راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

در صورتی که تمایل دارید کسب و کار شما به محبوبیت بالایی در اینستاگرام برسد و دنبال کنندگانی وفادار داشته باشید، می‌بایست به فکر افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام به صورت واقعی و اصولی باشید.

پروفایل و تم جذاب داشته باشید:

پروفایل شما در اینستاگرام حکم ویترین یک مغازه را دارد و در صورتی که جذاب باشد، می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود جذب کند؛ بنابراین در جذاب کردن پروفایل خود نهایت دقت را داشته باشید. اینستاگرام از جمله شبکه‌های اجتماعی است که تصویر محور بوده و قرار دادن تصاویر جذاب می‌تواند در جلب نظر دیگران بسیار مؤثر باشد. تصاویر پیج خود را به طریقی انتخاب کنید که کاربران را در نگاه اول بتواند جذب کرده و آن‌ها را تشویق به دنبال کردن شما کند.

به صورت کلی برای جذاب کردن پروفایل خود، عکس پروفایل مناسب، بیوی تاثیرگذار و تصاویر با کیفیت برای پست‌های خود قرار دهید. با رعایت این نکات می‌توانید بازدیدکنندگان را مشتاق به فالو کردن پیج خود کنید.

هشتگ های مناسب برای پست های خود داشته باشید:

برای آن که پست‌های شما بیشتر دیده شود، می‌بایست هشتگ های مناسبی برای آن‌ها قرار دهید. در صورتی که هشتگ ها به درستی انتخاب شوند، می‌توانند به رشد کسب و کار شما در اینستاگرام کمک بسیار زیادی کنند. در حال حاضر هشتگ ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و دلیل آن این است که در اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها نیز اضافه شده است. بنابراین با استفاده صحیح و مستمر از هشتگ ها می‌توانید فالوورهای صفحه خود را افزایش دهید. برای یافتن هشتگ های پرطرفدار در حوزه کاری خود، می‌توانید از جستجوی اینستاگرام کمک بگیرید.

از هشتگ و منشن در استوری استفاده کنید:

برای بیشتر دیده شدن استوری خود از هشتگ استفاده کنید و افراد را در آن منشن کنید. شما می‌توانید فعالان حوزه کاری خود را منشن کنید تا وارد پیج شما بشوند، این کار سبب می‌شود که احتمال فالو شدن شما توسط آن‌ها افزایش پیدا کند و در نتیجه ممکن است شما در لیست پیشنهادی آن‌ها قرار بگیرید که به مرور دنبال کنندگان شما در اینستاگرام افزایش پیدا خواهد کرد.

فعالان حوزه کاری خود را تگ کنید:

در پست‌هایی که منتشر می‌کنید، افراد مرتبط با آن را تگ کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، پست خود را به پروفایل آن‌ها نیز اضافه می‌کنید و در بخش پست‌های تگ شده آن‌ها قرار می‌گیرید. انجام این کار سبب می‌شود که فالوورهای شما در اینستاگرام افزایش پیدا کند زیرا در معرض دید تعداد بیشتری از افراد قرار خواهید گرفت.

کپشن های حرفه ای بنویسید:

نوشتن یک کپشن جذاب و گیرا در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است زیرا کاربر را جذب آن می‌کند و میزان تعامل کاربر با پست و پیج شما بیشتر می‌شود. بنابراین سعی کنید کپشنی تاثیرگذار و مرتبط با پست‌های خود بگذارید تا علاوه بر درگیر کردن مخاطب با پیج خود، اعتماد اینستاگرام را مبنی بر مفید بودن پست‌ها جلب کنید.

با پیج های هم حوزه خود تعامل داشته باشید:

پیج هایی که هم حوزه با شما هستند را فالو کنید و فعالیت‌های آن‌ها را رصد کنید. با این پیج ها از طریق دایرکت ارتباط برقرار کنید و در صورت امکان با آن‌ها تبادل داشته باشید تا بتوانید فالوورهای خود را افزایش دهید و افرادی علاقه مند به حوزه کاری خود را بیابید.

سعی کنید نسبت به پست‌های آن‌ها واکنش نشان دهید، لایک کنید و برای آن‌ها کامنت قرار دهید. در صورت امکان لایوهای آموزشی با آن‌ها داشته باشید تا از این طرق بتوانید فالوورهای بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

یکی از مزایایی که تعامل با پیج های هم حوزه شما در اینستاگرام وجود دارد، این است که شانس حضور در لیست suggestion آن‌ها را پیدا می‌کنید و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام برای پیج شما می‌شود.

تعامل با پیج های هم حوزه در اینستاگرام

کاربران را از سایت خود، وارد اینستاگرام کنید:

در صورتی که برای کسب و کار خود طراحی سایت انجام داده اید و وب سایت فعال دارد، می‌تواند بهترین بستر برای افزایش فالوورهای اینستاگرام باشد. برای انجام این کار می‌توانید بنر اینستاگرام خود را در انتهای پست‌های سایت قرار دهید و همچنین می‌بایست حتماً آدرس اینستاگرام خود را در صفحه تماس با ما و درباره ما نیز قرار دهید تا به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی کاربران با شما باشد.

تحلیل مناسبی روی رفتار کاربران خود داشته باشید:

برای بهبود کیفیت کار خود می‌بایست همیشه رفتار کاربران را تحلیل کنید تا کمبودها و نیازها را بشناسید. در صورتی که پروفایل تجاری در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید از بخش insight کمک بگیرید و رفتار کاربران را تحلیل کنید و در جهت بهبود کار خود اقدامات لازم را انجام دهید. اگر از رفتار کاربران خود آگاه باشید و بتوانید کمبودها را رفع نمایید، بدون شک قادر خواهید بود که با تولید محتوای ارزشمند در پیج اینستاگرام خود، فالوورهای زیادی کسب کنید.

در پیج های مرتبط، تبلیغات هدفمند انجام دهید:

برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام به صورت واقعی، بهترین روش دادن تبلیغات در پیج های مرتبط با حوزه کاری شما است. برای یافتن پیج های مرتبط با حوزه کاری خود می‌توانید در اینستاگرام جستجو کنید و یا هشتگ های مرتبط را دنبال کنید و بعد از بررسی آن‌ها در صورتی که مناسب کسب و کار شما بودند، در آن‌ها تبلیغاتی هدفمند قرار دهید.

استفاده از تگ لوکیشن را فراموش نکنید:

در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که پست‌های مرتبط را به افرادی که در منطقه خاصی هستند، نشان می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتماً از تگ لوکیشین در پست‌های خود استفاده کنید تا بتوانید فالوورهای خود را افزایش دهید.

به صورت مستمر تولید محتوا کنید:

 داشتن تداوم در تولید محتوا به رشد پیج های اینستاگرامی کمک بسیار زیادی می‌کند. بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام در صورتی که فعالیت مستمر داشته باشید، سبب می‌شود که تعداد ریچ روزانه شما افزایش پیدا کند و در نتیجه پست‌هایتان بیشتر دیده شود که امکان دیده شدن پست‌ها در اکسپلور نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. برای پیج خود یک تقویم محتوایی داشته باشید و سعی کنید روزانه حداقل یک پست با کیفیت را منتشر کنید.

پست ها را در زمان مناسب منتشر کنید:

برای بیشتر دیده شدن پست‌های پیج خود و برای آن که لایک بیشتری بخورد، می‌بایست زمان مناسب انتشار آن را در اینستاگرام خود بیابید. برای انجام این کار می‌توانید insights را مورد بررسی قرار دهید تا میزان فعالیت فالوورهای پیج خود را مشاهده کنید. با این بررسی متوجه خواهید شد که نرخ تعامل کاربران با پست‌ها چگونه بوده است و در کدام ساعت از شبانه روز که پست را منتشر کرده‌اید، بیشترین میزان تعامل را داشته‌اید.

لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخی داشته باشید:

مردم علاقه زیادی به یادگیری دارند و در صورتی که شما لایوهای آموزشی یا پرسش و پاسخی داشته باشید، شما را به اطرافیان خود معرفی می‌کنند. انجام این کار مستقیماً به بالا رفتن فالوورهای پیج اینستاگرام شما کمک می‌کند. در صورتی که تعداد افراد آنلاین در لایوهای شما زیاد باشند، اینستاگرام نیز توجه ویژه‌ای به پیج شما خواهد کرد.

اکسپلور اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید:

ورور به اکسپلور می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام باشد. برای انجام این کار می‌بایست در ابتدا اکسپلور خود را بهینه سازی کنیم؛ این گفته بدان معناست که می‌بایست در اکسپلور خود تنها پست‌های مرتبط با حوزه کاری خودمان وجود داشته باشد.

برای حذف پست‌های نا مرتبط از اکسپلور می‌بایست پست‌هایی را که به کار ما مرتبط نیستند را باز کنیم و با لمس سه نقطه بالای تصویر، گزینه not interested را بزنیم، سپس پیج های مرتبط با حوزه کاری خود را بیابیم و آن‌ها را لایک کرده و سیو کنیم. انجام این کار سبب می‌شود که اینستاگرام متوجه علاقه ما به حوزه کسب و کارمان بشود که روشی کاملاً کاربری برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام است.

مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید:

مسابقاتی جذاب با هدایای ارزشمند و ترغیب کننده قرار دهید. در این مسابقات از شرکت کنندگان بخواهید که برای مثال 5 نفر از دوستان خود را به مسابقه دعوت کنند و حتماً 2 نفر از آن‌ها پیج شما را فالو کنند تا بتوانند جز یکی از برندگان مسابقه برگزار شده توسط شما باشند. این کار باعث رشد فالوورهای واقعی شما می‌شود.

اسپانسر مسابقات اینستاگرامی شوید:

اسپانسرها در مسابقات اینستاگرامی جوایز برندگان را تأمین می‌کنند. این کار سبب مطرح شدن نام برند و نام کسب و کار شما می‌شود و سبب می‌شود که افراد زیادی با شما آشنا شوند و پیج شما را دنبال کنند که بدون شک با اسپانسر شدن می‌توانید فالوورهای زیادی را به سمت خود جذب کنید.

سخن پایانی:

برای افزایش دنبال کنندگان خود هرگز اقدام به خرید فالوورهای فیک و غیر واقعی نکنید. برای استفاده هدفمند از اینستاگرام برای کسب و کار خود و انجام بازاریابی اینترنتی و برند سازی، می‌بایست روش‌های افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام را بدانید و فالوورهایی واقعی و وفاداری را در پیج خود داشته باشید که به حوزه کاری شما علاقه مند باشند و شما را به هدفمند نهایی و کسب درآمد قابل قبول برسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رازهای کسب درآمد از اینستاگرام روی این لینک کلیک کنید.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.