تبلیغات کلیکی چیست؟ معرفی بهترین سرویس تبلیغات کلیکی ایرانی و خارجی

تبلیغات کلیکی چیست
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 9 دقیقه

برای توسعه و پیشرفت تجارت‌های آنلاین می‌توان از روشی به نام بازاریابی تبلیغات کلیکی Pay Per Click و یا به اختصار PPC استفاده کرد. تبلیغات کلیکی به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است که از طریق آن می‌توان با استفاده از موتور جستجوی گوگل بازدیدهایی را به سمت کسب و کار خود جذب کرد.

سیستم گسترده تبلیغاتی که گوگل برای انجام تبلیغات کلیکی راه اندازی کرده است، google adwords نام دارد. گوگل ادوردز می‌تواند تبلیغات هوشمندانه‌ای را بر اساس کلمات کلیدی مورد هدف کسب و کار شما به راه بیاندازد و این کار را با سرعت و دقت بالایی انجام دهد.

شما برای استفاده از این سیستم تبلیغاتی می‌بایست کلمه کلیدی مورد هدف خود را انتخاب کنید و به ازای هر تعداد کلیکی که می‌خواهید دریافت کنید، مبلغی را پرداخت کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید. توجه داشته باشید که تبلیغ شما تا زمانی نمایش داده می‌شود که تعداد کلیک‌هایی که خریداری کرده‌اید، به اتمام نرسیده باشد و به محض آن که تعداد کلیک‌ها تمام شود، تبلیغ شما نیز حذف خواهد شد. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

هنگام استفاده از تبلیغات ppc می‌بایست نکاتی را در نظر داشته باشید زیرا در صورتی که اقدامات خودسرانه و بدون آگاهی انجام دهید، امکان دارد باعث هدر رفتن زمان و هزینه خود شوید. نکته مهمی که پیش از انجام تبلیغات کلیکی می‌بایست در نظر داشته باشید این است که نقش طراحی سایت مناسب در رشد بیزنس شما بسیار زیاد است زیرا در سایت خود می‌توانید خدمات و محصولات خود را قرار دهید و در صورتی که سایت خود را اصولی طراحی کرده باشید می‌توانید تبلیغات هدفمندی را روی وب سایت نیز انجام دهید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

مزیت بازاریابی با تبلیغات کلیکی

بازاریابی تبلیغاتی PPC برای کسب و کار شما بسیار مفید و مناسب خواهد بود و سودآوری قابل توجهی را برای شما به وجود خواهد آورد.

برای استفاده از تبلیغات کلیکی توجه داشته باشید که می‌بایست تبلیغات شما کیفیت بالایی داشته باشد و برای کاربران مفید و سودمند باشد که برای تحقق این امر باید کیفیت صفحه‌ای که روی آن تبلیغات می‌روید، بالا بوده و با کلمه کلیدی درستی تارگت شده باشد. به هر میزان که تبلیغات شما کیفیت بیشتری داشته باشد و بتواند نیاز جستجوکنندگان را بهتر رفع کند، تبلیغ شما جایگاه بهتری خواهد داشت و می‌توانید تعداد بسیار بیشتری کلیک را به صورت روزانه دریافت کنید.

مزایای تبلیغات ppc برای گوگل:

گوگل با استفاده از این روش می‌تواند در یک زمان کوتاه نیاز جستجوکنندگان را تحلیل کند و همزمان تبلیغ کنندگان مرتبط با نیاز کاربران را نیز به نمایش بگذارد که این کار می‌تواند همزمان به نفع جستجو کنندگان و تبلیغ کنندگان باشد. همچنین گوگل با استفاده از این روش درآمدی را نیز برای خود کسب می‌کند و خدمات ارزشمندی را نیز ارائه می‌دهد.

مزایای تبلیغ ppc برای جستجوکننده ها:

میزان اعتماد و استقبال از تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه دیگر انواع تبلیغات که در سطح وب دیده می‌شود، بیشتر است. دلیل آن نیز می‌تواند این باشد که تمامی افراد برای پیدا کردن خدمات یا محصولات مورد نظر خود به سراغ گوگل می‌روند که نتایج نمایش داده شده در گوگل بسیار به اهداف آن‌ها نزدیک است؛ بنابراین تبلیغات کلیکی گوگل نیز در این زمان می‌توانند کمک بسیار زیادی به کاربران کنند زیرا گوگل در این زمینه بسیار هوشمند عمل می‌کند و با توجه به نیاز کاربران تبلیغات هدفمندی را نیز به آن‌ها نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند به سرعت به هر آن چه که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

مزایای تبلیغات ppc برای تبلیغ کنندگان:

صاحبان کسب و کارهای مختلف با استفاده از این روش می‌توانند خود را در معرض دید حجم گسترده‌ای از کاربران قرار دهند و مشتریان هدف بسیار زیادی را به سمت خود جذب کنند. همچنین با استفاده از این روش می‌توان میزان کلیک‌هایی که روی تبلیغات شما انجام شده است را مشاهده کنید و به خوبی بازدهی تبلیغات خود را بسنجید.

امکان افزایش نرخ تبدیل مشتریان:

تبلیغات ppc می‌تواند بهترین روش برای معرفی محصول و خدمات شما باشد؛ بنابراین راهکاری بسیار عالی برای جذب مشتریان ثابت و وفادار است. جستجوکنندگان در صورتی که بتوانند در نتایج، کسب و کاری مرتبط با نیاز خود را بیابند که کیفیت کار بالایی نیز داشته باشند، بدون شک به آن‌ها اعتماد می‌کنند و از مشتریان دائمی آن‌ها خواهند شد؛ بنابراین این روش تبلیغاتی می‌تواند نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهد.

به صورت کلی می‌توان گفت که بازاریابی با تبلیغات کلیکی برای هر کسب و کاری چه بزرگ باشد و چه کوچک می‌تواند نتیجه هدفمند و رضایت بخشی را در پی داشته باشد، تنها کافیست که به نوع اجرا و نحوه ثبت کردن این تبلیغات توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای انجام تبلیغات PPC نیز باید به ترندها در حوزه کسب و کار خود توجه کنید و بهترین کلمه را انتخاب کنید تا بتوانید ورودی زیادی را به سمت خود جذب کنید. کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً مرتبط با حوزه کاری شما باشد و ترجیحاً جامع و طولانی باشد که هدف کاربر را بهتر مشخص کند.

تبلیغات ppc بسیار رایج هستند و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند بنابراین می‌بایست این کار را به صورت پیوسته انجام دهید و به تغییرات روزانه توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید در این میدان رقابت پیروز شوید. همان طور که گفته شود تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی بر اساس کلمه کلیدی انجام می‌شود که دارای انواع مختلفی است که در ادامه به انواع آن اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات موتور جستجو search ads

تبلیغات گوگل غالباً در بالای لیست نتایج در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند اما با توجه به تعرفه تبلیغات می‌توانند در پایین‌ترین بخش لیست یعنی در انتهای صفحه اول نیز نمایش داده شوند. تبلیغات کلیکی گوگل یکی از معتبرترین و رایج‌ترین نوع تبلیغات گوگل است.

تبلیغات محلی local search ads

تبلیغات محلی گوگل نیز همان تبلیغات کلیکی هستند اما تنها برای مکان‌های انتخابی شما به نمایش گذاشته می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید مشخص کنید که تبلیغتان فقط برای کسانی نمایش داده شود که آی پی ایرانی دارند و همچنین می‌توانید به صورت دقیق‌تر نیز برای لوکیشن های خاصی تبلیغ خود را تنظیم کنید. بنابراین در صورتی که نوع کسب و کار شما تنها به محل جغرافیایی خاصی متعلق است، می‌توانید برای بالا بردن بازدهی تبلیغ خود از این مدل استفاده کنید.

تبلیغات نمایشی display network

گوگل علاوه بر تبلیغات متنی ساده که در موتورهای جستجو ارائه می‌دهد، تبلیغات نمایشی و بصری را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته است. نحوه پروسه تبلیغات display network شبیه به تبلیغات ppc گوگل است واین نوع تبلیغات گوگل نیز در بین سایت‌ها و اپلیکیشن های آنلاین، سرویس دهنده‌های ویدئویی و دیگر منابع مشابه جایگاه ویژه‌ای دارد.

در این نوع تبلیغ می‌توانید از تصاویر ثابت و متحرک و حتی کلیپ‌های فلش استفاده کنید و کلمات کلیدی هدف خود را برای آن‌ها به کار برید. بنابراین تبلیغات بصری امکان استفاده از کلمات کلیدی را نیز به شما می‌دهد که می‌تواند تبلیغ بسیار هدفمندی برای شما باشد.

تبلیغات pre-roll

تبلیغات pre-roll آن دسته از تبلیغاتی هستند که در سایت‌های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات دیده می‌شوند. این تبلیغات به این صورت هستند که پیش از نمایش ویدئوی مورد نظر شما، نمایش داده می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را تا انتها مشاهده کنید و یا بعد از 5 ثانیه آن را رد skip کنید. این نوع تبلیغات از رایج‌ترین نوع تبلیغات ویدئویی آنلاین هستند.

تبلیغات هوشمند بازاریابی مجدد remarketing ads

تبلیغات هوشمند که به آن retargeting ads نیز گفته می‌شود، کسانی را مورد هدف قرار می‌دهد که قبلاً از همان وب سایت و یا اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند. این روش تبلیغاتی بهترین روش برای ترغیب مجدد افرادی است که قبلاً با یک کسب و کار در ارتباط بوده‌اند و می‌تواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

تبلیغات کلیکی شبکه های اجتماعی

ایده تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی اولین بار توسط شرکت فیسبوک به اجرا در آمد که بعد از آن این نوع تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند لینکدین و اینستاگرام نیز اجرا شد. هزینه تبلیغات در لینکدین به دلیل آن که مخاطبان آن بیشتر افراد حقوقی و شرکت‌های تجاری هستند، هزینه بیشتری را در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند. بعد از تبلیغات گوگل، تبلیغات ppc شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بیشترین مخاطب و مشتری را به سمت خود جذب کند.

برای کسب اطلاعات درمورد مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود که به صفحه مربوطه آن مراجعه کنید.

بهترین سرویس های تبلیغات کلیکی ایرانی

معرفی بهترین سرویس های تبلیغات کلیکی ایرانی

علاوه بر گوگل ادز که یک سرویس معتبر خارجی برای تبلیغات کلیکی است، سایت‌های ایرانی زیادی برای انجام تبلیغات کلیکی وجود دارند که در ادامه بهترین وب سایت‌ها را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد.

یکتانت:

 یکتانت را می‌توان از جمله بهترین سایت‌ها کلیکی ایرانی نام برد که از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است و امروزه تبدیل به یک پلتفرم تبلیغاتی محبوب در ایران شده است. طبق آمارهای به دست آمده این سایت بیش از شش میلیارد محتوای تبلیغاتی را در ماه به نمایش می‌گذارد که بیشترین میزان ترافیک را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. سایت یکتا نت به زبان انگلیسی نیز قابل مشاهده است.

خدماتی که سایت یکتانت ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تبلیغات کلیکی
  2. تبلیغات ریتارگتینگ
  3. تبلیغات بنری
  4. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
  5. تبلیغات کلید واژه ای
  6. تبلیغات در گوگل

مدیااد:

یکی دیگر از بهترین سایت‌های ایرانی برای تبلیغات کلیکی، مدیااد است که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است که امروزه توانسته با به کارگیری جدیدترین تغییرات در صنعت آنلاین دنیا، بهترین خدمات را در این زمینه به کاربران خود ارائه دهد.

خدماتی که سایت مدیا اد ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تبلیغات درون اپلیکیشن
  2. تبلیغات ریتارگتینگ
  3. تبلیغات نوتیفیکیشن
  4. تبلیغات بنری

نوین:

یکی از بهترین وب سایت‌های ایرانی که خدمات گوگل ادوردز را ارائه می‌دهد، سایت نوین است. با استفاده از این وب سایت می‌توانید سایت خود را در کلمات کلیدی هدف خود به صفحه اول گوگل برسانید و همچنین از طریق صفحات مختلف و از طریق اپلیکیشن ها تبلیغات خود را برای دیگران به نمایش بگذارید.

خدماتی که سایت نوین ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تبلیغات کلیکی تحت وب
  2. تبلیغات کلیکی تحت موبایل
  3. تبلیغات کلیکی محتوایی
  4. تبلیغات کلیکی ویدئویی
  5. تبلیغات در گوگل

صباویژن:

صباویژن از جمله سایت‌های کلیکی ایرانی است که از سال 1385 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و در زمینه‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال فعالیت دارد. سایت صبا ویژن را می‌توانید به زبان انگلیسی نیز مشاهده کنید.

خدماتی که سایت صبا ویژن ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تبلیغات بنری
  2. تبلیغات کلیکی
  3. تبلیغات ویدیویی
  4. تبلیغات موبایلی

سنجاق:

یکی دیگر از پلتفرم‌ها برای تبلیغات کلیکی سایت سنجاق است که در مقایسه با مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد امکانات کمتری دارد و تعداد کاربرانش نیز کمتر است.

خدماتی که سایت سنجاق ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تبلیغات ویدیویی
  2. تبلیغات بنری
سخن پایانی:

برای انجام تبلیغات کلیکی ppc می‌توانید از گوگل ادوردز که سرویس خارجی معتبر تبلیغات کلیکی و همچنین بهترین سرویس‌های ایرانی معتبر که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، استفاده کنید. با استفاده از انواع تبلیغات کلیکی که در این مقاله نام برده شد می‌توانید به بهتر دیده شدن کسب و کار خود و افزایش فروش خود کمک بسیار زیادی کنید.

مزیت بازاریابی با تبلیغات کلیکی این است که برای هر تجارت کوچک یا بزرگ سودآور است، مبلغ پرداختی آن به ازای هر کلیک است، امکان پیدا کردن مشتریان وفادار با این روش بسیار زیاد است، امکان شخصی سازی تبلیغات به صورت‌های مختلف وجود دارد، امکان بررسی و آنالیز وضعیت تبلیغات وجود دارد و می‌توان از این مدل تبلیغات در سطح وب و ویدئو و اپلیکیشن نیز استفاده کرد و حجم گسترده‌ای از مخاطبان را مورد هدف قرار داد.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.