نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

استوری اینستاگرام یک داستان کوتاه است که توسط مجموعه‌ای از تصاویر و ویدئوها بیان می‌شود. محل نمایش استوری ها در قسمت بالایی صفحه است که به صورت دایره‌های قرمز رنگ قابل مشاهده هستند و با کلیک بر روی آن‌ها می‌توان تصاویر و ویدئوهایی که دیگران به اشتراگ گذاشته‌اند را مشاهده کرد.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در افزایش فروش و رونق کسب و کار بگذارد؛ زیرا با انجام این کار می‌توانید کاربران را مستقیماً به لینک و همچنین به کانال تلگرام و یا هر مسیری که مورد هدفتان است، هدایت کنید.

این قابلیت در ابتدا برای حساب‌های کاربری تأیید شده یعنی اکانت هایی که تیک آبی داشتند، فعال شد. اما در سال 2017 این امکان به حساب‌های کاربری دیگر نیز داده شد و در حال حاضر امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام برای حساب‌های کاربری تجاری با تعداد حداقل 10 هزار فالوور امکان پذیر است. روش‌هایی برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید روی لینک قرار داده شده کلیک کنید و با مطالعه این مقاله تعداد فالوورهای خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

یادگیری طریقه افزودن لینک به استوری اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است که در این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع به طور مفصل صحبت کنیم.

آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

برای اضافه کردن لینک در استوری خود، همان طور که گفته شد تنها کافیست که اکانت شما تجاری باشد و حداقل 10 هزار فالوور داشته باشید. در صورتی که این شرایط را دارید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

برای قرار دادن استوری در ابتدا می‌بایست عکس و ویدئو مورد نظر خود را قرار دهید و سپس با استفاده از آیکون لینکی که در صفحه استوری به صورت سنجاق مشخص شده است، لینک صفحه مورد نظر خود را وارد کنید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا لینک به استوری اضافه شود. سپس هر آن چه که قصد دارید در استوری نمایش داده شود اعم از نوشته، استکیر و ... را اضافه کنید و استوری را در پروفایل خود منتشر نمایید.

اما نکته مهم این است که تنها قرار دادن لینک کافی نیست و اگر قصد دارید که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت، کانال تلگرام و یا هر مسیر دیگری که مورد هدف شما است، جلب کنید، می‌بایست call to action جذابی نیز قرار دهید.

دلیل اصلی این گفته این است که دکمه لینک در اینستاگرام واضح و مشخص نیست و امکان دارد که بسیاری از کاربران حتی از وجود آن نیز مطلع نباشند و شما باید حتماً نظر فالوورهای خود را به وجود آن جلب کنید و نحوه رفتن به لینک هدفتان را نیز آموزش دهید و به صورت خلاصه توضیح دهید که در لینک موجود چه چیزی را قرار است مشاهده کند تا ترغیب به کلیک و رفتن به صفحه مورد نظر شما شود.

هنگامی که به استوری خود لینک اضافه می‌کنید، کاربران در پایین استوری عبارت "see more" را مشاهده می‌کنند که امکان دارد خیلی از کاربران به آن دقت نکنند، به همین شما باید کاربران را از وجود آن مطلع کنید که برای انجام این کار می‌توانید از عبارت‌هایی مانند "برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید" و یا "برای دیدن وب سایت ما، صفحه را بالا بکشید" و هر جمله دیگری که بتواند کاربر را ترغیب کند، قرار دهید و یا از آیکون و گیف برای جلب توجه استفاده کنید.

زمان مناسب استفاده از لینک در استوری اینستاگرام

با انجام این کار می‌توانید تعامل بهتری با مخاطبان خود داشته باشید. حتی می‌توانید لینک خرید محصول را در استوری های خود قرار دهید و فرایند خرید از سایت را برای مشتریان خود بسیار آسان‌تر کنید. برای کسب درآمد از اینستاگرام خود و افزایش مخاطبان خلاق باشید و از این امکان نهایت بهره را ببرید.

زمان مناسب استفاده از لینک در استوری اینستاگرام

در قرار دادن لینک در استوری زیاده روی نکنید زیرا انجام زیاد این کار کاربران را خسته می‌کند و تعداد افرادی را که روی لینک کلیک می‌کنند به شدت کاهش می‌دهد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تمامی استوری ها نیازی به لینک ندارند و تنها قرار دادن لینک برای مواردی لازم است که واقعاً ارزش محتوای شما را دو چندان کند و به کاربران اطلاعات بیشتر و مفیدی را ارائه دهد.

برای آن که بتوانید به کسب و کار خود رونق دهید و تعداد افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید، می‌توانید کارهای خلاقانه‌ای انجام دهید که کاربران را ترغیب به تعامل بیشتر با استوری و صفحه هدف خود کنید.

به پست های وبلاگ خود، لینک دهید تا ترافیک ورودی آن ها بیشتر شود:

اگر در وب سایت خود یک وبلاگ فعال دارید، می‌توانید با اشتراک گذاری پست‌های جدید وبلاگ، کاربران خود را ترغیب به مطالعه آن‌ها کنید و ترافیک ورودی را افزایش دهید. بنابراین لینک محتواهای ارزشمند و مفید را در استوری خود قرار دهید. با این کار کاربران زیادی مطلب شما را مطالعه خواهند کرد زیرا امکان اشتراک گذاری استوری توسط مخاطبین شما نیز بسیار زیاد است.

استوری های آموزشی خود را با لینک های مفید، تکمیل کنید:

در استوری های اینستاگرام خود، آموزش‌های مرتبط با حوزه کاری خود را قرار دهید و مخاطبانتان را برای مطالعه نکات بیشتر به لینک وب سایت و صفحه هدف خود ارجاع دهید. برای انجام این کار بخشی از آموزش خود را که جذاب است، قرار دهید و کاربران را برای مشاهده ادامه آموزش به صورت تکمیلی به سایت هدایت کنید.

خدمات و محصولات خود را معرفی کنید:

برای معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود، استوری اینستاگرام بهترین بستر است. اما در انجام این کار تعادل را حفظ کنید و با انجام تبلیغات زیاد، کاربران خود را ناراضی نکنید. همچنین در صورت امکان برای محصولات و خدمات خود کد تخفیف قرار دهید تا با انجام این کار بتوانید مخاطبان بیشتری را تشویق به مشاهده لینک قرار داده شده، کنید.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از روش‌هایی است که توسط آن‌ها می‌توانید کاربران خود را از استوری اینستاگرام و لینک قرار داده شده در آن به صفحه هدف خود هدایت کنید. برای بهره مندی بیشتر از این قابلیت اینستاگرام خلاق باشید و با افراد ماهر در این زمینه مشورت کنید.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام با تعداد فالوور زیر 10k

اینستاگرام محدودیت‌هایی برای قرار دادن لینک در استوری دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. با استفاده از IGTV می‌توان برای پیج هایی که زیر 10 هزار فالوور دارند، نیز لینک در استوری قرار داد. IGTV به ویدئوهایی گفته می‌شود که زمان آن‌ها از 1 دقیقه بیشتر است.

برای انجام این کار وارد پروفایل کاربری خود شوید و علامت + که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار داد، کلیک کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه IGTV Video را برای آپلود ویدئو خود انتخاب کنید. در کادر title عنوان و در کار description لینک مورد نظر خود را قرار دهید و روی گزینه post to IGTV بزنید.

پس از آن که تمامی مراحل بالا را انجام دادید، به بخش گذاشتن استوری بروید و در بالای این صفحه روی آیکون لینک موجود کلیک کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه IGTV Video را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید ویدئوی IGTV را که منتشر کرده بودید، انتخاب کرده و استوری خود را قرار دهید. با انجام این اقدامات می‌توانید لینک را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید و همچنین برای ترغیب مخاطبان به کلیک کردن می‌توانید از آیکون، گیف و جمله‌های تشویقی استفاده کنید.

مزیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

اضافه کردن لینک در استوری اینستاگرام برای افرادی که در زمینه‌های آموزشی فعالیت دارند و می‌خواهند مطالبی را به مخاطبین خود آموزش دهند، افرادی که محصول و یا خدماتی دارند و دیگر افرادی که در حوزه‌های گوناگون دیگری در حال فعالیت هستند و چیزی برای ارائه دارند، بسیار مناسب است. چنین افرادی با قرار دادن لینک به استوری خود می‌توانند ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش دهند، فروش بیشتری را شاهد باشند، برند خود را معرفی کنند و ...؛ بنابراین این کار می‌تواند رشد قابل توجهی در کسب و کارها ایجاد کند.

سخن پایانی:

در اپلیکیشن اینستاگرام به دو صورت می‌توان لینک قرار دارد، یک روش گذاشتن لینک در بیو و دیگری گذاشتن لینک در استوری است. لینک در بیو به صورت کلی قرار داده می‌شود که معمولا آدرس صفحه اصلی سایت و سایر بسترهایی است که کاربران می‌توانند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام بهترین روش برای جذب مخاطبان به لینک‌های هدف مانند صفحه خاصی از وب سایت، کانال تلگرام و ... است. برای اضافه کردن لینک در استوری می‌بایست اکانت تجاری با تعداد فالوور ده هزار داشته باشید اما در صورتی که تعداد فالوورهای شما کم باشد نیز همچنان می‌توانید این کار را با ترفند قرار دادن IGTV انجام دهید.

برای آن که بتوانید ترافیک ورودی وب سایت خود را توسط لینک قرار داده شده در استوری افزایش دهید، می‌بایست خلاق باشید و با ترفندهای جالب این کار را انجام دهید تا بتوانید به کسب و کار خود رونق دهید و درآمد قابل توجهی کسب کنید. علاوه بر این با رعایت اصول سئو اینستاگرام نیز می‌توانید بسیار راحت و آسان به اهداف نهایی خود در کسب و کارتان برسید.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.