چطور یک طراحی سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی موفق داشته باشیم؟

طراحی سایت تجهیزات پزشکی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 13 دقیقه

در حوزه پزشکی طراحی سایت تجهیزات پزشکی و طراحی سایت پزشکی گزینه‌های خوبی برای افزایش مشتری و معرفی برند است. با داشتن سایت، مشتریان خود را در سراسر کشور و یا حتی کشورهای دیگر پوشش خواهید داد. سایت یک ویترین و یا کاتالوگی از محصولات شما خواهد بود و با آن برند تجاری خود را به نمایش عموم می‌گذارید. کاتالوگی که همیشه و در همه جا در دسترس مشتری شما است و هر وقت که نیاز داشت به آن مراجعه می‌کند و محصول مورد نظر خود را می‌خرد. در ادامه این نوشته قصد داریم در رابطه با طراحی سایت لوازم پزشکی صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید. 

دلیل اهمیت طراحی سایت تجهیزات پزشکی

اهمیت طراحی سایت تجهیزات پزشکی

داشتن سایت در دنیای امروزی برای هر کسب‌وکاری ضروری و مهم است. اگر شما در حوزه فروش تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنید، با طراحی سایت فروشگاهی بازار محدود خود را گسترش خواهید داد و به جای اینکه فقط از منطقه و شهر خاصی مشتری داشته باشید، تمام مردم ایران مشتری شما خواهند بود. از طرفی با طراحی سایت چندزبانه می‌توانید فراتر رفته و خارج از ایران هم فرایند جذب مشتری و افزایش فروش را داشته باشید. پس بها این اوصاف می‌توان گفت با داشتن سایت، فروش شما بیشتر خواهد شد.

مزایای طراحی سایت لوازم پزشکی

مزایای طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

داشتن سایت مزایای فراوانی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم. اما قبل از آن این نکته را به خاطر داشته باشید که طراحی سایت حرفه ای است که موفقیت شما را رقم خواهد زد. وگرنه صرفا داشتن سایتی که بهینه نیست و استانداردهای جهانی در حوزه طراحی و سئو سایت پزشکی را ندارد فقط برای شما هزینه خواهد داشت. پس در انتخاب شخص یا شرکت طراحی سایت تجهیزات پزشکی وسواس زیادی به خرج دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از بخش نظرات برای بهبود عملکرد در سایت های تجهیزات پزشکی 

در اکثر سایت‌ها بخشی را برای نظردهی کاربران طراحی می‌کنند. دیدن و خواندن این نظرات برای بیزنس شما خیلی مفید است. اکثر افرادی که در سایت نظر ثبت می‌کنند، از خدمات و محصولات استفاده کرده‌اند و نظر ثبت‌شده خیلی به واقعیت نزدیک است. پس با استفاده از آن می‌توانید نقاط ضعف و قوت محصولات و بیزنس خود را پیدا کرده و روی آن‌ها متمرکز شوید تا کسب‌وکارتان رشد بهتری داشته باشد.

فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی

با داشتن سایت دیگر محدود به زمان و مکان نخواهید بود و مشتری در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر مکانی که به سایت شما دسترسی داشته باشد، محصول مورد نظرش را خرید کرده و ثبت سفارش می‌کند. این مزیت به معنای افزایش فروش و سودآوری بیزنس شما است.

استفاده از روش های نوین تبلیغات

وقتی تمام محصولات خود را در سایت درج کنید، دیگر نیازی به تبلیغات سنتی مانند چاپ کاتالوگ نخواهید داشت. مشتری شما به سایت ارجاع داده می‌شود و محصول مورد نظرش را به همراه جزئیات در سایت مشاهده خواهد کرد. حتی اگر از هر محصول چند برند داشته باشید، مشتری امکان مقایسه محصولات با یکدیگر را خواهد داشت. با این قابلیت بهترین انتخاب را در سریع‌ترین زمان ممکن دارد.

پشتبانی آنلاین

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت تجهیزات پزشکی، پشتیبانی آنلاینی است که برای شما طراحی می‌شود. با استفاده از امکاناتی مانند چت آنلاین، خیلی راحت با مشتری در ارتباط خواهید بود و اگر مشکلی داشت  یا نیاز به مشاوره داشت، بلافاصله به او کمک کرده و مشکلش را رفع و رجوع خواهید کرد.

هزینه های پایین تر برای تبلیغات هدفمند

هزینه تبلیغات در فضای مجازی قابل مقایسه با هزینه تبلیغات سنتی نیست. از طرفی با به کار بردن تکنیک‌های روز در حوزه دیجیتال مارکتینگ بهترین نتیجه را از تبلیغات خواهید گرفت. در واقع با تبلیغات هدفمندی که برای پرسونای خود ارسال می‌کنید، مشتریان بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی جذب خواهید کرد.

خرید راحت تر محصولات پزشکی با اتصال به درگاه های بانکی

بعد از اینکه طراحی سایت لوازم پزشکی تمام شد، درگاه بانکی یا درگاه واسط خود را فعال می‌کنید و امکان واریز آنی را برای مشتریان خود فراهم می‌کنید. مشتری بعد از ثبت سفارش بلافاصله پرداخت را انجام می‌دهد و پول به حساب شما وایز می‌شود. البته روش‌های دیگری مانند پرداخت در محل و کارت‌به‌کارت و ارسال فیش واریزی هم وجود دارد. اما با داشتن سایت و پرداخت آنلاین، پروسه پرداخت و تایید پرداخت و ارسال محصول سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

امکانات طراحی سایت تجهیزات پزشکی

امکانات طراحی سایت تجهیزات پزشکی

اینکه چه امکاناتی باید برای سایت طراحی شود کاملا به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. ما در این بخش امکانات اولیه و استاندارد را برای یک سایت لوازم پزشکی را لیست کرده‌ایم.

صفحه تماس با ما

صفحه تماس با ما که عموما شامل اطلاعات تماسی از جمله آدرس، شماره، ایمیل ارتباط با مدیریت، بخش فروش و پشتیبانی است. در این صفحه فرمی تحت عنوان فرم تماس با ما هم طراحی می‌شود و مشتری متن مورد نظرش را که انتقاد یا پشنهاد است، برای شما ارسال می‌کند. محتوای این فرم یا در پنل مدیریت قابل مشاهده است و یا برای مدیر وب‌سایت ایمیل می‌شود و یا اینکه هر دو مورد را شامل می‌شود. این مورد کاملا قابل شخصی‌سازی است.

بخش معرفی محصولات

بخش معرفی محصولات که اصلی‌ترین بخش در طراحی سایت تجهیزات پزشکی است. در این بخش می‌توانید برای محصولات خود گالری عکس درج کنید. توضیحات جامعی راجع به محصول و کاربردهای آن بنویسید و برند و خصوصیات آن را درج کنید.

بخش آموزش و وبلاگ

با توجه به اینکه بعضی از لوازم پزشکی خیلی حرفه‌ای و پیچیده هستند، بهتر است در این بخش نحوه کارکرد دستگاه را نیز توضیح دهید. اگر این آموزش به صورت فیلم آموزشی باشد، تاثیرگذاری بهتری دارد و زمان ماندن کاربر در سایت را هم افزایش می‌هد. برای تهیه این فیلم آموزشی خیلی وسواس به خرج ندهید که زمان زیادی را روی کیفیت ضبط ویدئو و مونتاژ و میکس صرف کنید. با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند هم می‌توانید فیلم با کیفیتی تهیه و تدوین کنید

بخش نمایندگان فروش

بخش نمایندگان فروش هم سایت شما را تبدیل به یک طراحی سایت مارکت پلیس می‌کند. شما می‌توانید در سراسر کشور نماینده فروش و یا بازاریاب داشته باشید. این نمایندگان فروش یا به عنوان بازاریاب محصولات شما را به فروش می‌رسانند که باعث افزایش درآمد شما می‌شود و یا اینکه با استفاده از سایت شما محصولات خودشان را می‌فروشند و شما به عنوان عامل فروش، مبلغی را دریافت خواهید کرد.

فرم های مختلف

فرم‌هایی مانند فرم استخدام، فرم اخذ نمایندگی، فرم ارتباط با ما و ... بنا به نیاز شما در سایت تعبیه می‌شود که می‌توانید فیلدهای آن را ویرایش و یا کم و زیاد کنید. همچنین تمام فیلدها قابلیت اجباری‌شدن را دارند. مثلا اگر شماره تماس شخصی که درخواست نمایندگی می‌کند را نیاز دارید، فیلد آن را اجباری می‌کنید تا کاربر حتما آن را پر کند. برای حفظ امنیت و جلوگیری از پر شدن فیلدها توسط ربات، قابلیت کد کپچای گوگل را هم می‌توان در فرم‌ها اضافه کرد.


دسته بندی محصولات

بخش فروشگاه سایت تجهیزات پزشکی نیز تمام محصولات شما را نمایش می‌دهد. در این بخش بنا به سلیقه کارفرما، نمایش تمامی دسته‌بندی‌ها نیز قابل نمایش است. با این کار مشتری علاوه بر اینکه به تمام محصولات دسترسی دارد، با انتخاب دسته‌بندی‌ خاص مورد نظرش، محصولات یک دسته خاص را مشاهده می‌کند. در پنل مدیریت به بخش فروشگاه دسترسی دارید و می‌توانید به طور مرتب محصولات جدید در سایت درج کنید و یا محصولات قدیمی خود را بروزرسانی کنید.

بخش اخبار و مقالات لوازم پزشکی

بخش اخبار و مقالات لوازم پزشکی

بخش اخبار و مقالات برای کمک به شما در زمینه سئو سایت طراحی می‌شود. اخبار روز در حوزه کاری خود را در این بخش درج می‌کنید و مقالاتی درباره نحوه کارکرد محصولات مختلف و یا مزایا و معایب هر محصول و .... را در این بخش‌ها درج می‌کنید. با این کار سایت شما در نتایج جستجوی گوگل برای کاربر نمایش داده می‌شود و از ترافیک ارگانیکی که از گوگل به دست می‌آورید هم، فروش خوبی خواهید داشت. اگر اطلاعات و تجربه کمی راجع به  بهینه سازی دارید، حتما برای پروسه سئو سایت خود از مشاوران سئو مشاوره بگیرید.

فیلترها و ویژگی های محصولات پزشکی

بخش فیلترها که یک گزینه خوب برای تجربه کاربری مثبت است هم از امکانات خوب سایت لوازم پزشکی است. برای محصولات خود فیلترهایی مانند سایز و رنگ و ... را تعریف می‌کنید و وقتی کاربر در بخش دسته‌بندی‌ها است، روی فیلتر مورد نظرش کلیک می‌کند و فقط محصولاتی که فیلتر کرده است را می‌بیند. این کار مشتری را زودتر به محصول مورد نظرش می‌رساند که یکی از فاکتورهای مهم در طراحی تجربه کاربری خوب و سئو سایت فروشگاهی است.

صفحه درباره ما

صفحه درباره ما که راجع به تاریخچه شرکت و دستاوردهای خود مطالبی را منتشر می‌کنید. اطلاعاتی که در این بخش درج می‌کنید نقش مهمی در جلب اعتماد مشتری دارد. پس سعی کنید تمام گواهینامه‌ها و مدارک و سوابق خود را در این بخش درج کنید.

همانطور که بالاتر گفتیم هر وب‌سایت و بیزنسی نیازها و فیچرهای خاص خودش را لازم دارد که طی جلسه‌ای با کارشناس فنی، تمامی این نیازها برآورد شده و لیست می‌شوند.

چطور یک فروشگاه تجهیزات پزشکی موفق داشته باشیم؟

چطور یک فروشگاه تجهیزات پزشکی موفق داشته باشیم؟

یکی از چالش‌های پیش رو در بحث فروش تجهیزات پزشکی، کسب درآمد است. برای فروش بیشتر باید استراتژی بازاریابی و فروش را طوری برنامه‌ریزی کنید که پزشکان و سرمایه‌گذاران را جذب کنید. برای فروش موفقیت‌آمیز، بهتر است به پروسه فروش و بازاریابی به‌عنوان یک روش مشارکت مبتنی بر اطلاعات نگاه کنید. با این کار نه تنها شانس افزایش فروش خود را افزایش خواهید داد، بلکه با ساختن روابط خوب با جامعه پزشکان، فروش خود را برای بلندمدت تضمین خواهید کرد. در ادامه چند عامل که به شما کمک می‌کند تا فروشگاه تجهیزات پزشکی موفق داشته باشید را معرفی کرده‌ایم.

تولید محتوای ویدئویی برای سایت های محصولات پزشکی

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده است، حدود 93 درصد از تعامل انسان مبتنی بر محتوای بصری است. در واقع وقتی شخصی از یک برند و یا محصول، فیلم می‌بیند تمایل بیشتری برای ارتباط با برند و یا خرید محصول پیدا می‌کند. برای شروع می‌توانید فیلمی درباره خودتان و شرکت و برندتان با عنوان "درباره ما" تهیه کنید و درباره کسب‌وکار و خدمات خود توضیح بدهید. این فیلم را از طریق شبکه‌های توزیع مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و یا صفحه درباره ما وب‌سایت، در دیدرس مخاطب قرار دهید. برای ادامه راه تولید محتوای ویدئویی، ساخت فیلم برای محصولات پزشکی و توضیح خصوصیات و عملکرد محصولات پیشنهاد خوبی است.

سئو سایت لوازم پزشکی برای موتورهای جستجو

سئو سایت لوازم پزشکی برای موتورهای جستجو

یکی از روش‌های خوب در دیجیتال مارکتینگ که افزایش فروش شما را تضمین می‌کند. با سئو سایت پزشکی، سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل آمده و ترافیک طبیعی از مخاطب هدف جذب خواهید کرد. اگر با چند کلمه کلیدی در نتایج گوگل حضور داشته باشید، بازدیدکننده‌های بیشتری به سمت سایت شما خواهند آمد و برند شما مطرح خواهد شد. برندسازی کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد.
سئو فاکتورهای بسیاری دارد که بخشی از آن‌ها باید در طراحی سایت تجهیزات پزشکی پیاده‌سازی شوند و بخشی باید توسط یک کارشناس سئو و بهینه سایت انجام شوند.

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای پزشکی

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای پزشکی

اهمیت شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. پس نباید از این جامعه فعال غافل شد. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هم باعث شناخته‌شدن برند شما می‌شود و هم اینکه مشتریان جدیدی برای بیزنس خود جذب خواهید کرد.
نکته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مهم است، ابتدا پرسونا و سپس فرهنگ است. برای تولید محتوا همیشه باید مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید و در راستای رفع نیازهای او گام بردارید. از طرفی هر شبکه اجتماعی، فرهنگ خاص خودش را دارد. محتوایی که در توئیتر منتشر می‌کنید، مناسب اینستاگرام نیست.
پس در یک نتیجه‌گیری کلی باید گفت که با توجه به مخاطب هدف و فرهنگ شبکه اجتماعی، اقدام به تولید محتوا کنید و به طور مستمر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که تعامل با مشتری خیلی مهم است. تمام نظرات را با دقت بخوانید و باحوصله و دقت به مخاطب خود جواب مناسبی بدهید.

ترغیب به نظردهی در سایت و شبکه‌های اجتماعی

در طراحی سایت لوازم پزشکی اغلب امکان درج نظر توسط کاربر وجود دارد. بخش نظرات برای بیزنس شما خیلی مهم است. افراد قبل از اقدام به خرید، به بخش نظرات مراجعه کرده و نظر مشتریان قبلی را مطالعه می‌خوانند. آمار نشان می‌دهد که 88 درصد مردم به نظرات آنلاین اعتماد می‌کنند.
در صورت امکان از مشتریان خود بخواهید تا بعد از مصرف محصول، نظرشان را درباره آن با شما به اشتراک بگذارند. نظرات مثبت به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت بیزنس خود را تقویت کنید و همچنین ذهنیت مثبتی از برند شما در ذهن مخاطب ثبت می‌کند. نظرات منفی هم به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را شناخته و آن‌ها را بهبود ببخشید.

ارائه اطلاعات جامع و دقیق به مشتری

بیشتر جامعه هدف یک فروشگاه تجهیزات پزشکی را پزشکان تشکیل می‌دهند. هر پزشکی قبل از اقدام به خرید یک دستگاه و یا محصول، نیاز به اطلاعاتی راجع به محصول، خصوصیات، نحوه عملکرد و ... دارد. با تولید محتوای حرفه‌ای راجع به محصولات خود، شانس خرید محصول را افزایش خواهید داد. فراموش نکنید که مخاطب نیاز به مطلب طولانی ندارد، نیاز به مطلبی دارد که در عین حال که مختصر و مفید است اطلاعات کاملی راجع محصول به او بدهد.

یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ که بعد از طراحی سایت لوازم پزشکی برای این منظور قابل استفاده است، ایمیل مارکتنیگ است. ایمیلی به منظور بازاریابی برای پزشکان ارسال کنید و آن‌ها را به مطالعه و یادگیری بیشتر ترغیب کرده و به سمت سایت هدایت کنید. فراموش نکنید پزشک قبل از خرید محصول با افراد و منابع مختلفی مشورت کرده و سایت شما را دقیق بررسی می‌کند. پس ارائه جزئیات دقیق و جامع راجع به محصول، آزمایش‌هایی که روی آن انجام شده، مجوزهای محصول و .... به پزشک اطمینان خاطر می‌دهد که محصول مورد نظر کیفیت لازم برای خرید را دارد.

یک روش دیگر برای جلب اعتماد پزشک، دعوت حضوری او برای بررسی دستگاه است. از او دعوت کنید تا به کارخانه یا شرکت تجهیزات پزشکی شما آمده و نحوه استفاده از محصول و نقاط قوت آن نسبت به محصولات مشابه در بازار را در جلسه حضوری ببیند.

استفاده از بازاریاب‌های تجهیزات پزشکی

استفاده از بازاریاب‌های تجهیزات پزشکی

بازاریاب‌ها معمولا محصولات شرکت‌ و برندهای مختلفی را به فروش می‌رسانند. از طرفی تامین‌کنندگان تمایل دارند با بازاریاب‌های کمتری در ارتباط باشند که البته تمامی نیازهای تجهیزات پزشکی آن‌ها را تامین ‌کنند. شما می‌توانید در سایت خود دسترسی تحت عنوان بازاریاب تعریف کنید و به ازای هر فروشی که بازاریاب ثبت می‌کند درصدی را به عنوان پورسانت برای او در نظر بگیرید. طراحی سایت مارکت پلیس هم برای این منظور کارایی خوبی دارد.

سخن آخر

اگر در حوزه تجهیزات و لوازم پزشکی فعالیت می‌کنید، طراحی سایت تجهیزات پزشکی کمک شایانی به افزایش فروش و سودآوری بیزنس شما خواهد کرد. بعد از طراحی و ورود اطلاعات می‌توانید با تمرکز روی سئو و بهینه سازی سایت و فعالیت‌های هدفمند دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در اینترنت حضور مستمری در نتایج گوگل داشته و برندسازی کنید. با توجه به افزایش افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند، طراحی اپلیکیشن هم برای جذب کاربرانی که بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند نیز پیشنهاد خوبی برای برندسازی در بین کاربران موبایل است.

با طراحی سایت لوازم پزشکی، امکان ارتباط با بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های سراسر کشور برای شما فراهم می‌شود. مسئول خرید این مراکز به راحتی به تمام محصولات شما دسترسی داشته و مشخصات آن‌ها را بررسی می‌کنند. دسترسی راحت و سریع به این اطلاعات، آن‌ها در تصمیم‌گیری سریع و راحت جهت خرید محصول کمک می‌کند.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.