چگونه یک فروشگاه اینترنتی موبایل پر فروش داشته باشیم؟

طراحی سایت فروشگاه موبایل
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تلفن همراه یکی از وسایل ضروری در زندگی امروزی است و مردم از آن استفاده‌های متفاوتی از سرگرمی و انجام کارهای شخصی مانند پرداخت قبض و خرید اینترنتی گرفته تا مدیریت بیزنس خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. با توجه به این تقاضای بالا، فروشگاه‌های موبایل و لوازم جانبی هم به مرور گسترش پیدا کرده و افراد به طور جدی در این حوزه فعالیت می‌کنند. برای اینکه فروش خوبی داشته باشید و مشتریان بالقوه جذب کنید، طراحی سایت فروشگاه موبایل بسیار تاثیرگذار است. با طراحی سایت برند شما به جامعه هدف بیشتری نمایش داده می‌شود و در سطح کشور فعالیت خواهید داشت. از این رو در این مقاله قصد داریم طراحی سایت موبایل فروشی را با هم بررسی کنیم.

ویژگی‌های طراحی سایت گوشی

طراحی فیلتر و سرچ

فیلتر در طراحی سایت فروشگاهی نقش مهمی دارد. یکی از ویژگی‌های یک سایت خوب، دسترسی راحت و سریع کاربر به محصول مورد نظرش است. با طراحی فیلتر، کاربر خیلی راحت به دسته‌بندی مورد نظرش می‌رود و فیلتر دلخواهش را مانند رنگ قرمز اعمال می‌کند. با این کار تمام موبایل‌هایی که در دسته‌بندی مورد نظرش به رنگ قرمز هستند را مشاهده می‌کند.
مورد بعدی قابلیت سرچ پیشرفته است. کاربر کم‌حوصله امروز، با سریع‌ترین روش ممکن قصد دستیابی به محصولش را دارد. ضیق وقت یکی دیگر از عواملی است که طراحی سایت گوشی شما را نیازمند جستجوی پیشرفته می‌کند. مشتری شما یک مدل خاص از یک برند خاص را می‌خواهد، پس با نوشتن عنوان محصول در بخش سرچ، موجود بودن محصول در فروشگاه شما را بررسی می‌کند. کدهای بخش سرچ شما باید طوری نوشته شود که نتیجه درست را به کاربر نشان بدهد.
از جمله مشکلاتی که در این مدل جستجو برای سایت پیش می‌آید این است که شما محصول را در سایت دارید ولی کدهای غیرحرفه‌ای برای سرچ نوشته شده که باعث می‌شود محصول و نتایج درست را نمایش ندهد. یک برنامه‌نویس باتجربه و حرفه‌ای سرچ پیشرفته‌ای را طراحی می‌کند تا طبق کاراکترهایی که کاربر در باکس سرچ می‌نویسد، دیتای مناسبی را به او نشان بدهد.

طراحی منو

ساختار منو یکی از مواردی است که هم برای طراحی سایت موبایل فروشی و هم برای سئو سایت فروشگاهی مهم است. با توجه به تنوع بالای دسته‌بندی‌ها، بهتر است ساختار منو طوری باشد که امکان درج منوی چند سطحی را داشته باشید و کاربر با یک بررسی کوتاه، متوجه برندها و محصولات شما شود.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

قابلیت انتخاب رنگ‌بندی

بسیاری از تلفن‌های همراه و لوازم جانبی آن دارای رنگ‌بندی است. طراحی یک تجربه کاربری خوب به این معنی است که کاربر دسترسی انتخاب رنگ مورد نظرش را داشته باشید و شما به عنوان مدیر سایت، امکان تعریف موجودی و قیمت و تصویر متفاوت برای هر رنگ داشته باشد. ما در طراحی سایت لاراول تمامی این امکانات را برای شما پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی خواهیم کرد. توجه داشته باشید هرچه کاربری وب‌سایت شما راحت‌تر باشد، مشتری شما حس خوبی پیدا کرده و احتمال مراجعه مجدد او به سایت شما افزایش خواهد یافت. بازگشت کاربر به سایت شما یعنی آشنا شدن با برند شما که به مرور وفاداری به برند را با خود به همراه خواهد داشت. البته این وفاداری منوط به ارائه خدمات خوب از سمت شما است. خدمات خوب از ارائه محتوای عالی گرفته تا خدمات پس از فروش حرفه‌ای متغیر است. در نهایت داشتن مشتری وفادار به برند، باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

امنیت سایت

یکی از فاکتورهای اساسی در طراحی سایت فروشگاه موبایل، امنیت است. کوچکترین حفره امنیتی در سایت شما باعث نفوذ هکرها خواهد شد و اطلاعات کاربران به خطر خواهد افتاد. وقتی سایت شما هک شود، جلب اعتماد مشتریان نیز سخت‌تر خواهد شد. از طرفی هک کردن همیشه به معنای دان شدن سایت و یا نمایش دیتای نامرتبط در سایت نیست، گاهی اوقات هکر برای آپلود فایل‌های غیرقانونی به سایت شما نفوذ می‌کند و از منابع سایت شما استفاده می‌کند. به همین دلیل باید از جهت امنیت سایت و سرور خود اطمینان حاصل کنید.

امکان اشتراک‌گذاری

اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. پس بهتر است به طوری حرفه‌ای روی دیجیتال مارکتینگ بیزنس خود علی‌الخصوص مدیریت شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. هم خودتان و هم مشتریان خود را برای اشتراک‌گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی تشویق کنید. قبل از هر کاری مطمئن شوید که در سایت شما دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده و تمام لینک‌ها در سوشیال میدیا به درستی کار می‌کنند.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موبایل پر فروش داشته باشیم؟

هر حرفه و بیزنسی استاندارهایی دارد که با رعایت آن‌ها به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. حال این نتیجه مطلوب ممکن است افزایش فروش، دیده شدن برند و یا افزایش فالوور باشد. طراحی سایت فروشگاه موبایل نیز از این قاعده پیروی می‌کند. از ابتدای کار و ورود اطلاعات تا معرفی به مشتری و برندسازی و تحویل کالا به مشتری و خدمات پس‌ازفروش همه و همه باید با هدف ارائه بهترین خدمات به مشتری باشد. در ادامه چند نکته را توضیح می‌دهیم که با رعایت آن‌ها سایت شما جزو سایت‌هایی خوب در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی خواهد شد.

اطلاعت تماس با ما

بعد از تحویل سایت، اولین کاری که انجام آن ضروری است، پر کردن اطلاعات صفحه تماس با ما و درباره ما است. مشتری باید بداند از چه شخص یا شرکتی محصول مورد نظرش را می‌خرد. آدرس، لوکیشن در گوگل مپ، شماره تماس بخش فروش، پشتیبانی، ایمیل ارتباط با مشتری، سابقه و تمام جزئیاتی که مربوط به شرکت شما است را در صفحه تماس با ما و درباره ما درج کنید.

ای‌نماد

اکثر کاربران قبل از خرید محصول، ای‌نماد سایت را چک می‌کنند. ای‌نماد را مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به بیزنس‌های مجازی می‌دهد و هدف آن ایجاد اعتماد برای کاربران، هنگام استفاده از سایت‌ها به خصوص سایت‌های فروشگاهی است. پس بهتر است سایت شما ای‌نماد داشته باشد. برای دریافت ای‌نماد می‌توانید مقاله ای‌نماد چیست؟ نحوه دریافت ای‌نماد را مطالعه کنید.

اطلاعات مربوط به محصولات

این بخش مهم‌ترین بخشی است که باید روی آن تمرکز کنید. تمام جزئیات و خصوصیات محصولات را در بخش توضیحات درج کنید. هر چه اطلاعات شما دقیق‌تر و جزئی‌تر باشد، فیدبک خوبی از مشتریان دریافت خواهید کرد.
تصاویر را تا حد امکان باکیفیت بالا تهیه کنید و در سایت آپلود کنید و از هر محصول حداقل سه تصویر متفاوت داشته باشید. فراموش نکنید که تصاویر نقش به‌سزایی در زیبایی و ظاهر سایت شما دارند. پس باحوصله برای ادیت تصاویر زمان بگذارید و یا اینکه این کار را به یک عکاس صنعتی خوب واگذار کنید. برای محصولاتی که رنگ‌بندی دارند، حتما تصویر رنگ‌های مختلف را در بخش گالری تصاویر درج کنید. موجودی رنگ‌ها را هم طبق موجودی انبار خود و دقیق درج کنید.
اگر برای محصولاتتان فیلم تبلیغاتی یا معرفی محصول و کارکرد آن را دارید، حتما در محصولات درج کنید. این کار مشتری را بیشتر با محصول آشنا می‌کند و احتمال خرید محصول را بالا می‌برد.
یکی دیگر از مواردی که برای طراحی سایت موبایل فروشی باید در نظر بگیرید، گارانتی محصولات است. هر محصولی که گارانتی دارد را مشخص کنید.
محصولات مرتبط را پیشنهاد دهید. این امکان برای تمامی سایت‌ها قابل پیاده‌سازی و طراحی است. اگر طراحی سایت وردپرس انجام داده باشید، به صورت پیش‌فرض بخشی برای انتخاب محصولات مرتبط برای شما به عنوان مدیر سایت وجود دارد. برای مثال اگر مشتری شما تلفن همراه آیفون خرید، می‌توانید در بخش محصولات مرتبط، ایرپاد را به او پیشنهاد دهید. 

تخفیف‌های دوره‌ای

در مناسبت‌های خاصی مثل شب یلدا، روز زن، روز مرد از تخفیف و جشنواره‌ها استفاده کنید. این جشنواره تاثیر خوبی در افزایش فروش شما دارند. روش‌های مختلفی را می‌توانید برای تخفیف در نظر بگیرید. مثلا کد تخفیف را با توجه به سقف خرید، برای محصولات یک دسته‌بندی خاص، برای گروه کاربری خاص و .... را می‌توانید اعمال کنید.

اعمال تخفیف برای افزایش فروش در طراحی فروشگاه اینترنتی موبایل

اخبار و مقالات

یکی از اقداماتی که بعد از طراحی سایت لوازم جانبی موبایل نیاز به انجام است، سئو و بهینه سازی سایت است. محتوای سایت برای بهینه سازی بسیار مهم است. بنابراین بهتر است برای افزایش اعتبار و رتبه و حضور در نتایج اول گوگل، تولید محتوای باکیفیت و خوبی را در برنامه خود داشته باشید. اطلاعاتی راجع به تلفن‌های همراه محبوب، ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر گوشی، لوازم جانبی موبایل‌ها، اخبار روز موبایل و محصولاتی که در مرحله تولید و ارائه هستند، گزینه‌های خوبی برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی موبایل است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.